Домова книга
Публикувано на: 27 Ное 2009, 21:57
Управителят е залепил съобщение във входа, че ще ни вписва в домовата книга, както е според Закона за етажната собственост. Иска обаче предоставяне на нотариални актове, както да ни проверява личните карти, което според мен е някакво безумие. Той нито е нотариус, нито е полицай, че да иска такива документи. Не е администратор на лични данни. В Закона за етажната собственост няма такива правомощия.
Четох и инструкция на министъра (която всеки може да намери в нета) - какво да представляват новите домови книги - какви графи да съдържат, какъв текст и пр. По частта, която ме интересува - иска се само саморъчно вписване на 3 имена и подпис на всяко лице живеещо в сградата, а по отношение на собствеността - само вида на документа на основание на който се притежава жилището. Никъде не се дава инструкция, да се дават/показват ЕГН-та, номера на нотариални актове (респективно съответните документи, съдържащи тази информация) и т.н. В днешно време това е и крайно опасно, за разлика отпреди 20-на години, когато се вписваха много лични данни по тези книги, и е наше право да откзаваме предоставяне/показване на когото и да било - неизрично споменат от закона - подобни данни, дори и да не ги вписва никъде.
Та въпроса ми е - откъде - накъде Управителят ще наднича по личните документи на хората, има ли според вас някакво законово основание? Защото според мен - не. Какво мислите вие? И ако да, според вас - къде е законовото основание?
И има ли приложение чл. 17а от Закона за защита на личните данни в случая с Управителя?
Четох и инструкция на министъра (която всеки може да намери в нета) - какво да представляват новите домови книги - какви графи да съдържат, какъв текст и пр. По частта, която ме интересува - иска се само саморъчно вписване на 3 имена и подпис на всяко лице живеещо в сградата, а по отношение на собствеността - само вида на документа на основание на който се притежава жилището. Никъде не се дава инструкция, да се дават/показват ЕГН-та, номера на нотариални актове (респективно съответните документи, съдържащи тази информация) и т.н. В днешно време това е и крайно опасно, за разлика отпреди 20-на години, когато се вписваха много лични данни по тези книги, и е наше право да откзаваме предоставяне/показване на когото и да било - неизрично споменат от закона - подобни данни, дори и да не ги вписва никъде.
Та въпроса ми е - откъде - накъде Управителят ще наднича по личните документи на хората, има ли според вас някакво законово основание? Защото според мен - не. Какво мислите вие? И ако да, според вас - къде е законовото основание?
И има ли приложение чл. 17а от Закона за защита на личните данни в случая с Управителя?