Защитава ли ЗУЕС наистина интересите на ЕС?
Публикувано на: 22 Ное 2012, 14:08
Уважаеми участници във форума,
Предлагам за дискусия, следната тема, колкото и да е банален предмета на спора:
Преди повече от две години, с взето решение на ОС на ЕС направихме ремонт на покрива. На ОС бе решено да си разпределим разходите на база на площите на жилищата, а не на база „процент идеални части от общите части на сградата, прилежащи към жилището“ както е цитирано в ЗУЕС. (Не разполагахме с последните, а знаещи по темата ни обясниха, че разликата в пресмятането би била минимално доколкото „процента идеални части...“ включвал лека корекция в зависимост от етажа на който е разположено жилището.) .
Всички си платиха вноските с изключение на един, който не присъства на събранието, нито упълномощи друг да го представлява, въпреки, че беше уведомен за това срещу подпис, съгл. указанията на ЗУЕС. Не е и обжалвал решенията на събранието.
След изчакване, ЕС поиска парите си по съдебен ред (т.н. „бърза процедура“), но длъжникът изтъква в обжалванията си най-различни доводи с които протака решението по делото. Основните към момента са:
1. ремонт не се е налагал, нямало категорично мнение на вещо лице за това.
2. Направеното изчисление не било направено на база на указания в ЗУЕС процент идеални части от общите части, прилежащи към жилището му.
Съдът иска сега ЕС да се обоснове по тези въпроси, независимо че разполага с Протокола от събранието, на което бе взето решение за ремонта. (Не бил достатъчен....?)
От една страна в ЗУЕС се казва, че решенията на ЕС са задължителни за всички членове на ЕС, ако са взети с уточненото в ЗУЕС мнозинство. Ако на ОС на ЕС е прието да се разпределят разходите по описания начин, макар и базата да се различава от тази указана в ЗУЕС, означава ли това, че решението на ЕС е незаконно и за неплатилия в този случай, то не е задължително, съдът ще му даде право и ще реши в негова полза срещу решението на ОС на ЕС? Т.е. ЕС, освен, че е платила още преди две години частта на ремонта на длъжника сега да плати и съдебните разноски по делото?
Ако за такива формалности съдът толерира личности като въпросната, уверенията за „бърза процедура“ в подобни случаи са празни приказки, а разноските (съдебни такси, адвокатски хонорари, заплати на съдиийския състав и загубено за това време) по разтакаването на едно дело за спор от около хиляда лева , вече втора година, е – меко казано – непонятно. Такова едно развитие може само да засили съмненията на и без това обезкуражените членове и управи на ЕС по въпроса дали ЗУЕС наистина защитава интересите на ЕС?
Предлагам за дискусия, следната тема, колкото и да е банален предмета на спора:
Преди повече от две години, с взето решение на ОС на ЕС направихме ремонт на покрива. На ОС бе решено да си разпределим разходите на база на площите на жилищата, а не на база „процент идеални части от общите части на сградата, прилежащи към жилището“ както е цитирано в ЗУЕС. (Не разполагахме с последните, а знаещи по темата ни обясниха, че разликата в пресмятането би била минимално доколкото „процента идеални части...“ включвал лека корекция в зависимост от етажа на който е разположено жилището.) .
Всички си платиха вноските с изключение на един, който не присъства на събранието, нито упълномощи друг да го представлява, въпреки, че беше уведомен за това срещу подпис, съгл. указанията на ЗУЕС. Не е и обжалвал решенията на събранието.
След изчакване, ЕС поиска парите си по съдебен ред (т.н. „бърза процедура“), но длъжникът изтъква в обжалванията си най-различни доводи с които протака решението по делото. Основните към момента са:
1. ремонт не се е налагал, нямало категорично мнение на вещо лице за това.
2. Направеното изчисление не било направено на база на указания в ЗУЕС процент идеални части от общите части, прилежащи към жилището му.
Съдът иска сега ЕС да се обоснове по тези въпроси, независимо че разполага с Протокола от събранието, на което бе взето решение за ремонта. (Не бил достатъчен....?)
От една страна в ЗУЕС се казва, че решенията на ЕС са задължителни за всички членове на ЕС, ако са взети с уточненото в ЗУЕС мнозинство. Ако на ОС на ЕС е прието да се разпределят разходите по описания начин, макар и базата да се различава от тази указана в ЗУЕС, означава ли това, че решението на ЕС е незаконно и за неплатилия в този случай, то не е задължително, съдът ще му даде право и ще реши в негова полза срещу решението на ОС на ЕС? Т.е. ЕС, освен, че е платила още преди две години частта на ремонта на длъжника сега да плати и съдебните разноски по делото?
Ако за такива формалности съдът толерира личности като въпросната, уверенията за „бърза процедура“ в подобни случаи са празни приказки, а разноските (съдебни такси, адвокатски хонорари, заплати на съдиийския състав и загубено за това време) по разтакаването на едно дело за спор от около хиляда лева , вече втора година, е – меко казано – непонятно. Такова едно развитие може само да засили съмненията на и без това обезкуражените членове и управи на ЕС по въпроса дали ЗУЕС наистина защитава интересите на ЕС?