Споделена отговорност Вход Мениджър
Публикувано на: 16 Май 2023, 14:49
Здравейте,
Прегледах темите свързанис любимата фирма Вход мениджър, но за съжаление не намерих такава с подобен казус, като цяло ситуацията ще я отведем към адвокат най-вероятно, но това ще го решим на събрания вдругиден.
Договорът ни с тях е сключен 2016та година и е със срок 2г без клаузи за самоподновяване (които доколкото разбирам и са невалидни според ЗУЕС)
Като цяло за това време те изпълняват основните си функции (почистване, плащане на сметки за ток и асансьор), но не и търсене на събираемост към нередовните платци.
Миналта година ни връчиха и изравнителна сметка в размер на почти 100лв с обяснението, че дори при 100% събираемост няма да се покриват нуждите на входа (18 апартамента) и месец по-късно преустановиха да плащат сметки и да заплащат на чистачката.
Входът сравнително бързо се организира платихме си няколко сметки за асансьор и ток (който не беше плащан от юни/юли миналата година, през това време те продължаваха да търсят пари от нас, като част от тях би следвало да са именно за сметки, които ние вече сме платили.
На 17ти Февруари т.г. изпратихме подписка (над 50%) с искане да свикат общо събрание в 10 дневен срок с установен от нас дневен ред, за което не получихме никакъв отговор. След този срок, а и на база това че повече от една година не е имало ОС свикахме общо събрание отново и им предоставихме искане за прекратяване на отношения.
Тогава се сетиха да свикат общо събрание на 26ти март, дойде едно девойче, което въобще не беше подготвено за каквото и да било, отново им предоставихме искането си да приключим взаимотношения.
Малко след това получихм мейл, който беше в духа на "ясно е че искате да се разделим няма нужда да правим нови събрания, защото вашите са били нелегитимни щом са били без нас, за това от 30 април договора ще се прекрати"
И идваме до днешна дата, когато получхме съобщение за това кой колко има да плаща и един удебелен текст за това че ако не заплатят всички ще се смята за споделена отговорност и индивидуалните задължения ще се разпределят на всички.
1. Има ли такава възможност това да се случи по този начин, не говорим за много пари под 100лв на апартамент, но въпроса за мен е принципен?
2. Щом те не плащат сметки от ноември насам, парите които са им заплатени от мен (според разбивка колко за какво перо отиват има в тяхната система) дължат ли им се, тъй като те не са платени и няма да бъдат платени от тях?
3. Разбирам че щом договора е изтекъл преди почти 5г и ние продължавайки да плащаме даваме един вид съгласие с него, попадаме в една сива зона, но следва ли да изискват те пари за администриране след като се преустановили плащания и реално не поддържат нищо?
4. Ако е възможно и не е против правилата на форума, бихте ли ми препоръчали адвокат в София, който се занимава с такива дела защото предполагам след 2 дни ще решим да се заемем по този път със тях?
Благодаря ви предваритело
Прегледах темите свързанис любимата фирма Вход мениджър, но за съжаление не намерих такава с подобен казус, като цяло ситуацията ще я отведем към адвокат най-вероятно, но това ще го решим на събрания вдругиден.
Договорът ни с тях е сключен 2016та година и е със срок 2г без клаузи за самоподновяване (които доколкото разбирам и са невалидни според ЗУЕС)
Като цяло за това време те изпълняват основните си функции (почистване, плащане на сметки за ток и асансьор), но не и търсене на събираемост към нередовните платци.
Миналта година ни връчиха и изравнителна сметка в размер на почти 100лв с обяснението, че дори при 100% събираемост няма да се покриват нуждите на входа (18 апартамента) и месец по-късно преустановиха да плащат сметки и да заплащат на чистачката.
Входът сравнително бързо се организира платихме си няколко сметки за асансьор и ток (който не беше плащан от юни/юли миналата година, през това време те продължаваха да търсят пари от нас, като част от тях би следвало да са именно за сметки, които ние вече сме платили.
На 17ти Февруари т.г. изпратихме подписка (над 50%) с искане да свикат общо събрание в 10 дневен срок с установен от нас дневен ред, за което не получихме никакъв отговор. След този срок, а и на база това че повече от една година не е имало ОС свикахме общо събрание отново и им предоставихме искане за прекратяване на отношения.
Тогава се сетиха да свикат общо събрание на 26ти март, дойде едно девойче, което въобще не беше подготвено за каквото и да било, отново им предоставихме искането си да приключим взаимотношения.
Малко след това получихм мейл, който беше в духа на "ясно е че искате да се разделим няма нужда да правим нови събрания, защото вашите са били нелегитимни щом са били без нас, за това от 30 април договора ще се прекрати"
И идваме до днешна дата, когато получхме съобщение за това кой колко има да плаща и един удебелен текст за това че ако не заплатят всички ще се смята за споделена отговорност и индивидуалните задължения ще се разпределят на всички.
1. Има ли такава възможност това да се случи по този начин, не говорим за много пари под 100лв на апартамент, но въпроса за мен е принципен?
2. Щом те не плащат сметки от ноември насам, парите които са им заплатени от мен (според разбивка колко за какво перо отиват има в тяхната система) дължат ли им се, тъй като те не са платени и няма да бъдат платени от тях?
3. Разбирам че щом договора е изтекъл преди почти 5г и ние продължавайки да плащаме даваме един вид съгласие с него, попадаме в една сива зона, но следва ли да изискват те пари за администриране след като се преустановили плащания и реално не поддържат нищо?
4. Ако е възможно и не е против правилата на форума, бихте ли ми препоръчали адвокат в София, който се занимава с такива дела защото предполагам след 2 дни ще решим да се заемем по този път със тях?
Благодаря ви предваритело