Страница 1 от 1

Въпрос относно наемане на помещение за работа

МнениеПубликувано на: 22 Окт 2024, 13:08
от differentprojects
Здравейте,
Днес се регистрирах в този форум заради въпрос, който искам да задам, но не съм сигурен към кого точно да го направя.
4 години работих от вкъщи, сега имам предложение за нова работа от вкъщи, но понеже сегашният ни дом е малък, обмислям опцията да си наема помещение, което да ползвам, за да работя от там.
Мога ли да направя това ако не съм самоосигуряващо се лице или фирма, а физическо лице на заплата към дадена фирма, което работи дистанционно?
Ако си наема офис някъде, на какви изисквания трябва да отговарям? (Трудово-правни и търговски)
Няма да извършвам търговска дейност, само ще си взема едно бюро със стол и лаптоп, на които да работя на обикновена работа.
Ще се радвам да получа информация, за да знам какво да предприема, без да съм в нарушение на закони, правилници и наредби.
Поздрави!

Re: Въпрос относно наемане на помещение за работа

МнениеПубликувано на: 22 Окт 2024, 20:01
от guest1
Здравейте.
Ако сте на Трудов договор, би трябвало работодателя да осигури (поне по документи) работното място. Включително обзавеждане, оборудване и всичко необходимо за изпълнение на трудовите задължения.

Re: Въпрос относно наемане на помещение за работа

МнениеПубликувано на: 23 Окт 2024, 17:09
от dimist
Въпросът е уреден в член 107и от Кодекса на труда. В тежест на работодателят най общо е да осигури оборудване,консумативи, софтуер. Може, но не е задължително , в трудовия договор да се уговори работодателят да осигури или заплаща наем на помещението, консумативи и други разноски. Общата клауза е, че работника осигурява работното място за работа от разстояние

Re: Въпрос относно наемане на помещение за работа

МнениеПубликувано на: 24 Окт 2024, 22:14
от differentprojects
Благодаря за отговорите.
Ако аз си поема отговорност и си наема помещение за работа, има ли значение какъв точно е статутът на помещението, след като ще го ползвам за отдалечена работа? Примерно ако е със статут на магазин, ще бъде ли в разрез със закони? Или ако е със статут на офис, трябва ли да отговарям пред проверяващи институции по търговски закон, понеже е офис? Познат счетоводител ми каза, че ако е офис е дейност и трябва да отговаря на търговския закон. Вярно ли е това? Ако да, по кой точно закон и член