- Дата и час: 22 Ное 2024, 18:12 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
48 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Точният линк,благодарение на Сър Хъмпфри
http://mrrb.government.bg/index.php?lan ... e=8&id=411
http://mrrb.government.bg/index.php?lan ... e=8&id=411
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
до-trando58 Много поправки трябва да има още по закона ЗУЕС и както Вие споменахте, ако това е проекта внесен от ПГ Атака доста главоболия ще има.Признавам си не го разгледах много подробно но с някой промени които са дадени има явно бизнес интереси.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
toni_sf
Ako беше прочел всички мнения по темата,щеше да разбереш,че и аз направих същата грешка и дори остро репликирах sir_humphrey ,за което после разбира се трябваше да му се извинявам чистосърдечно.
Този проект за който говориш,на ПГ на "Атака" е внесен (пиша по памет,защото не е чак толкова важно) на 12.12.09г. и доколкото си спомням касае само промени касаещи регистрацията на ЕС в регистъра. Приет е на второ четене през февруари'10г. и побликуван в ДВ.
Този законопроект за който сега говоря, изготвен от НРРБ поради многото оплаквания на граждани от ЗУЕС и в него има значителни промени,което ще подобри качеството на основният закон. Проектът е побликуван на сайта на министерството в раздела"Промени на нормативни актове" на 31.06.10 или 01.07.10(не си спомням точно) Може да бъде прочетен там или да бъде изтеглен също.Във формат WORD е.
Само да добавя,че проектът е даден за съгласуване в други министерства и ако процедурата не се забави много,следва внасянето му в НС за първо и второ четене.Запознати твърдят,че по принцип,ако това стане,до края на годината може да имаме обновен ЗУЕС.Лично аз стискам палци.
Понеже по някаква причина,линкът който съм дал.не сработва,се върнете на поста на sir_numphrey от 16.07.10г. ,при него линкът е ОК.
Ako беше прочел всички мнения по темата,щеше да разбереш,че и аз направих същата грешка и дори остро репликирах sir_humphrey ,за което после разбира се трябваше да му се извинявам чистосърдечно.
Този проект за който говориш,на ПГ на "Атака" е внесен (пиша по памет,защото не е чак толкова важно) на 12.12.09г. и доколкото си спомням касае само промени касаещи регистрацията на ЕС в регистъра. Приет е на второ четене през февруари'10г. и побликуван в ДВ.
Този законопроект за който сега говоря, изготвен от НРРБ поради многото оплаквания на граждани от ЗУЕС и в него има значителни промени,което ще подобри качеството на основният закон. Проектът е побликуван на сайта на министерството в раздела"Промени на нормативни актове" на 31.06.10 или 01.07.10(не си спомням точно) Може да бъде прочетен там или да бъде изтеглен също.Във формат WORD е.
Само да добавя,че проектът е даден за съгласуване в други министерства и ако процедурата не се забави много,следва внасянето му в НС за първо и второ четене.Запознати твърдят,че по принцип,ако това стане,до края на годината може да имаме обновен ЗУЕС.Лично аз стискам палци.
Понеже по някаква причина,линкът който съм дал.не сработва,се върнете на поста на sir_numphrey от 16.07.10г. ,при него линкът е ОК.
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
до-trando58 това което сте дал Вие е сайта и линка от sir_humphrey също отваря само сайта, и там ще си го намери който се интересува,аз го прегледах бегло като на първо четене ,надявам се в края на седмицата да отделя два три часа ,да се запозная добре с промените, и ако желаете си включете ЛС да го обсъдим за да не тормозим форума.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Проект!
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за управление на етажната собственост
(Обн., ДВ, бр. 6 от 23.01.2009 г., в сила от 1.05.2009 г.)
§1. В чл. 2, ал. 1 думата „нотариална” се заличава.
§2. В чл. 5 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова алинея 2 със следното съдържание:
,,(2) Ползвателите в сграда в режим на етажна собственост, чиито права произтичат от договор, имат правата на собствениците на самостоятелни обекти.”
2. Алинея 2 става ал. 3.
§3. В чл. 6, ал. 1 т. 10 се изменя така:
„10.заплащат разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата.”
§ 4. В чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
1. (1) В ал. 1 думата ,,води” се заменя с думите ,,създава, съхранява и поддържа”.
2. Алинея 2 се изменя така:
,,(2) В книгата се вписват:
1. Идентификация и описание на самостоятелния обект;
2. Дял на обекта в общите части на сградата (%);
3. Трите имена на собственика/собствениците-за физически лица, а в случаите при които собственик е юридическо лице - наименование и име на представляващия;
4. Имената на членовете на домакинството, които живеят заедно със собственика;
5. Началната дата на обитаване;
6. Имената на обитателите, извън тези по т. 4, в обекта на самостоятелно правно основание (несобственици) и началната дата на обитаване;
7. Данни за временно пребиваващи лица в обекта за повече от 1 месец, датата на вписване и датата на отписване.
3. Алинея 6 се изменя така:
,,(6) В отделно обособено поле на книгата на собствениците всеки собственик или обитател вписва притежаваните или взети за отглеждане животни.”
4. Алинея 7 се изменя така:
„(7) Образецът на книгата на собствениците, с указания по създаването, съхраняването и поддържането й, се утвърждава от министъра на регионалното развитие и благоустройството.
§5. В чл. 11, ал. 1, т.11 след думата ,,подъдържането” се добавя ,,и управлението”.
§6. В чл. 12, ал. 4 след думата ,,Кметът” се добавя ,,или оправомощено от него длъжностно лице”.
§ 7. В чл. 13 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„Общото събрание се свиква чрез покана, която се се поставя на най-малко две общодостъпни и видни места не по-късно от седем дни преди датата на събранието, а в неотложни случаи – не по-късно от 24 часа преди това.”
2. Отменят се алинеи 2,3, 4, 5 и 6.
§ 8. чл. 15, ал. 2 се изменя така:
(2) „Ако събранието не може да се проведе в посочения в поканата час поради липса на кворум по ал. 1, то се отлага с един час, провежда се по предварително обявения дневен ред и се смята законно, ако на него са представени не по-малко от 33 на сто идеални части от общите части на етажната собственост.»
§ 9.В чл. 16 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 7 се изменя така:
(7)„ Копие от изготвения протокол се поставя на най-малко две общодостъпни и видни места в етажната собственост и се връчва на собствениците срещу поискване.”
2. Алинея 8 се отменя.
§10. В чл. 17 се правят следните измененият и допълнения:
1. В ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя текста ,,но не повече от 49 на сто идеални части от общите части”.
2. Алинея 2 се изменя така:
а) в т. 1 думата „единодушно” се заменя със „100 на сто идеални части от общите части”
б) в т. 2 думите „от представените” се заличава, а думата „идеални” се заменя с „идеалните”;
в) в т. 3 след думата „ремонт” се добавя запетая и израза „както и в случаите по чл. 11, ал. 1, т. 10, б. „д”;
3.Алинея 4 се отменя;
4. „Решенията по чл. 11, ал. 1, т. 6 и т. 10, б. „ж”, „з” и „к” могат да се приемат, като броят на гласовете се формира според броя на индивидуалните обекти в етажната собственост.”
§11. В чл. 19 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 8
«(8) По решение на общото събрание, взето с мнозинството по чл. 17, ал. 2, т. 3 правомощията или част от тях на Управителния съвет (управителя) могат да бъдат възлагани на физически и юридически лица, които не са собственици.”
2. Създава се ал. 9:
,,(9) За членове на управителния съвет могат да бъдат избирани и писмено упълномощени от собственик/собственици пълнолетни членове на техните домакинства или други лица, които са в роднинска връзка със собственик/собственици, живеят в сградата и са вписани в книгата на собствениците.”
2. Създава се нова ал. 10:
„(10) В сгради в режим на етажна собственост, в които са разположени самостоятелни обекти – собственост на юридически лица (жилища, магазини, ресторанти, производствени, стопански и други обекти с нежилищно предназначение), за членове на управителния съвет могат да бъдат избирани писмено упълномощени от собствениците техни представители.”
§12. В чл. 23 се създават нови ал. 3, 4 и 5:
,,(3) Управителят или председателят на управителния съвет представлява собствениците при извършване на всички действия, включително воденето на дела, които са във връзка с обикновеното управление на етажната собственост. За действия, които излизат вън от пределите на обикновеното управление, той представлява собствениците, ако бъде упълномощен от общото събрание.”
,,(4) Управителят или председателят на управителния съвет представлява в процеса общо собствениците по исковете, предявени срещу тях във връзка с общите части.”
,,(5) Всеки собственик може да вземе лично участие в делото, по което управителят представлява собствениците. ”
§13. В чл. 24 се създава ал. 10:
,,(10) За членове на контролния съвет могат да бъдат избирани и писмено упълномощени от собственик/собственици пълнолетни членове на техните домакинства или други лица, които са в роднинска връзка със собственик/собственици, живеят в сградата и са вписани в книгата на собствениците.”
§ 14. В чл. 25 се създава нова ал. 4
,,(4) Могат да бъдат създавани и сдружения на собствениците, представляващи не по-малко от 67% идеални части от общите части от етажната собственост. В този случай сдружението може да излъчи представител, който да участва в общото събрание по правилата на раздел II, като при взимане на решенията той гласува с дял, равен на дяловете представени в сдружението. ”
§15. В чл. 33 се правят следните измененият и допълнения:
1. Алинея 2 се изменя така:
а) в т. 1 думата „единодушно” се заменя със „100 на сто идеални части от общите части”
б) в т. 2 думите „от представените” се заличава, а думата „идеални” се заменя с „идеалните”;
в) в т. 3 думите „от представените” се заличава, а думата „идеални” се заменя с „идеалните” и след думата „ремонт” се добавя запетая и израза „както и в случаите по чл. 11, ал. 1, т. 10, б. „д”;
2.Алинея 4 се отменя.
§ 16. Чл. 38, ал. 1 се изменя така:
(1) „Чл. 38. (1) Решенията на общото събрание се изпълняват в определените в тях срокове. Когато срокът не е определен, решенията се изпълняват в 14-дневен срок от оповестяването им по реда на чл. 16, ал. 7.
§ 17. Чл. 40, ал. 2 се изменя така:
(2) Молбата се подава пред районния съд по местонахождението на етажната собственост в 14-дневен срок от оповестяването на решението по реда на чл. 16, ал. 7.
§18. В чл. 45, ал. 3 накрая се поставя запетая и се добавя текста:,,като служебно допълва информацията за сградата, която липсва в заявлението, поради това, че не е известна на собствениците, но е известна на общинската администрация”.
§19. В чл. 48 се правят следните изменения и допълнения:
1. В алинея 1 думата „само” се заличава.
2. Ал 6 се изменя така:
,,(6) Всеки собственик може да извърши със собствени средства, материали и/или труд необходим ремонт на общи части на сградата без решение на общото събрание.Разходите за извършване на ремонта, направени от собственик за негова сметка, му се възстановяват с решение на общото събрание или се прихващат от дължимите от него вноски за фонда по чл.50 след представяне на документи, удостоверяващи плащанията. ”
§20. В чл. 49, ал. 5 изречение първо се изменя така:
,,(5) Когато заповедта по ал. 4 не е изпълнена в срок или е допуснато предварително изпълнение по нея, неотложният ремонт се извършва от кмета на общината или района по реда на чл. 196, ал. 5, 6 и 7 от Закона за устройство на територията.”
§21. В чл. 51 се правят следните изменения и допълнения: 1. Заглавието се променя както следва: „Разходи за управление и поддържане на общите части на етажната собственост.” 2. .В ал. 1 изразът „Консумативните разходи и разходите за текущо поддържане за” се изменя на „Разходите за управление и поддържане на общите части на”. 3. Алинея 2 се изменя така: „(2) Деца, ненавършили 6-годишна възраст, както и собственици и обитатели, които пребивават в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на шест месеца, не заплащат разходите по ал. 1.” 4.В ал.3 текстът ,,повече от един месец” се заменя с ,,повече от три месеца в рамките на една година”. 5. Алинея 5 се изменя така: „(5)Собственици или обитатели, които упражняват професия или извършват дейност в етажната собственост, при която достъпът на външни лица е по-чест от обичайния, както и собственици или ползватели на магазини, ресторанти, производствени, стопански и други помещения с нежилищно предназначение, заплащат разходите за управление и поддържане от три- до петкратния размер на разходите по ал. 1, като точният размер се определя с решение на общото събрание в зависимост от броя на заетите в дейността и честотата на посещенията. 6. В ал. 6 се създава изречение второ: „(6) Собствениците на магазини, офиси и други, когато за техните самостоятелни обекти е предвиден отделен вход, който не съвпада с входа, предвидени за останалите собственици и обитатели на сградата не заплащат разходите за управление и поддържане на общите части на сградата, но заплащатразходите по чл. 50.” §22. Чл. 57, ал. 2, изр. 2 се изменя така: „Когато в етажната собственост няма избран контролен съвет, протоколът се съставя от трима собственици, определени с решение на общото събрание. §23. В § 1, ал. 1 от Допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 3 след думите „са построени” се добавя текста „еднофамилни къщи и/или”.
2. Точка 9 се изменя така:
„9. „Разходи за управление и поддържане” са разходите за консумативни материали, свързани с управлението, възнаграждения на членовете на управителните и контролни органи, както и за осветление, вода, отопление, почистване, ползване абонаментно обслужване на асансьор и други разноски, необходими за управлението и поддържане на общите части на сградата.”
§24. Текста на § 2 от Преходните и заключителните разпоредби става алинея 1 и се създават нови ал. 2 и ал. 3:
,,(2) При неспазване на срока по ал. 1, всеки собственик може да бъде наказан с глоба от 100 до 500 лв., като сумата постъпва по сметка на общината/района.”
„(3) Актът за установяване на нарушението се издава от общинската или районната администрация, а наказателното постановление се издава от кмета на общината или района или от оправомощено от него длъжностно лице.”
§25. В § 3 от Преходните и заключителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. Съществуващият текст става ал.1.
2. Създават се ал. 2 и ал. 3:
„(2) Кметът или оправомощеното от него длъжностно лице свиква общото събрание по ал. 1 чрез покана, която се поставя на видно място в етажната собственост и се публикува на електронната страница на общината/района.”
,,(3) Ако в срока по чл. 15, ал. 2 липсва необходимия кворум, кметът на общината/района или оправомощеното от него длъжностно лице определя в 14-дневен срок управител и касиер по списъка на собствениците, обитаващи етажната собственост.”
§26. В § 5 от Преходните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за управление на етажната собственост (обн., ДВ, бр.15 от 2010 г.) думите ,,шестмесечен” се заменят с ,,едногодишен”.
Преходни и заключителни разпоредби
§ 1. В Закона за собствеността (обн., ДВ, бр. 92 от 1951 г.; изм., бр. 12 от 1958 г., бр. 90 от 1960 г., бр. 99 от 1963 г., бр. 26 и 27 от 1973 г., бр. 54 и 87 от 1974 г., бр. 55 от 1978 г., бр. 36 от 1979 г., бр. 19 от 1985 г., бр. 14 и 91 от 1988 г., бр. 38 от 1989 г., бр. 31 от 1990 г., бр. 77 от 1991 г., бр. 33 от 1996 г., бр. 100 от 1997 г., бр. 90 от 1999 г., бр. 34 и 59 от 2000 г., бр. 32 от 2005 г., бр. 46 и 105 от 2006 г., бр. 24, 59 и 113 от 2007 г., бр. 54 и 109 от 2008 г., бр. 6 от 2009 г.) се отменят чл. чл. 42, 43, 44 и 47.
§ 2 В Закона за местното самоуправление и местната администрация се правят следните допълнения;
Създава се нов чл. 58 б:
,,Чл.58б (1) По решение на общинския съвет в общината може да се създаде общински фонд за обновяване на многофамилни жилищни сгради. (2)С решението по предходната алинея се регламентират органите за управление и надзор на фонда, правилата за набиране на средства и за съфинансиране на обновителни дейности. (3) Средствата по фонда се набират от не по-малко от 5% от постъпленията от данъка по чл. 10, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси, от постъпленията от глоби по Закона за управление на етажната собственост и от други източници, определни по реда на ал. 2.
Така добре ли е?
ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
Проект!
ЗАКОН
за изменение и допълнение на Закона за управление на етажната собственост
(Обн., ДВ, бр. 6 от 23.01.2009 г., в сила от 1.05.2009 г.)
§1. В чл. 2, ал. 1 думата „нотариална” се заличава.
§2. В чл. 5 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова алинея 2 със следното съдържание:
,,(2) Ползвателите в сграда в режим на етажна собственост, чиито права произтичат от договор, имат правата на собствениците на самостоятелни обекти.”
2. Алинея 2 става ал. 3.
§3. В чл. 6, ал. 1 т. 10 се изменя така:
„10.заплащат разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата.”
§ 4. В чл. 7 се правят следните изменения и допълнения:
1. (1) В ал. 1 думата ,,води” се заменя с думите ,,създава, съхранява и поддържа”.
2. Алинея 2 се изменя така:
,,(2) В книгата се вписват:
1. Идентификация и описание на самостоятелния обект;
2. Дял на обекта в общите части на сградата (%);
3. Трите имена на собственика/собствениците-за физически лица, а в случаите при които собственик е юридическо лице - наименование и име на представляващия;
4. Имената на членовете на домакинството, които живеят заедно със собственика;
5. Началната дата на обитаване;
6. Имената на обитателите, извън тези по т. 4, в обекта на самостоятелно правно основание (несобственици) и началната дата на обитаване;
7. Данни за временно пребиваващи лица в обекта за повече от 1 месец, датата на вписване и датата на отписване.
3. Алинея 6 се изменя така:
,,(6) В отделно обособено поле на книгата на собствениците всеки собственик или обитател вписва притежаваните или взети за отглеждане животни.”
4. Алинея 7 се изменя така:
„(7) Образецът на книгата на собствениците, с указания по създаването, съхраняването и поддържането й, се утвърждава от министъра на регионалното развитие и благоустройството.
§5. В чл. 11, ал. 1, т.11 след думата ,,подъдържането” се добавя ,,и управлението”.
§6. В чл. 12, ал. 4 след думата ,,Кметът” се добавя ,,или оправомощено от него длъжностно лице”.
§ 7. В чл. 13 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 1 се изменя така:
„Общото събрание се свиква чрез покана, която се се поставя на най-малко две общодостъпни и видни места не по-късно от седем дни преди датата на събранието, а в неотложни случаи – не по-късно от 24 часа преди това.”
2. Отменят се алинеи 2,3, 4, 5 и 6.
§ 8. чл. 15, ал. 2 се изменя така:
(2) „Ако събранието не може да се проведе в посочения в поканата час поради липса на кворум по ал. 1, то се отлага с един час, провежда се по предварително обявения дневен ред и се смята законно, ако на него са представени не по-малко от 33 на сто идеални части от общите части на етажната собственост.»
§ 9.В чл. 16 се правят следните изменения и допълнения:
1. Алинея 7 се изменя така:
(7)„ Копие от изготвения протокол се поставя на най-малко две общодостъпни и видни места в етажната собственост и се връчва на собствениците срещу поискване.”
2. Алинея 8 се отменя.
§10. В чл. 17 се правят следните измененият и допълнения:
1. В ал. 1 накрая се поставя запетая и се добавя текста ,,но не повече от 49 на сто идеални части от общите части”.
2. Алинея 2 се изменя така:
а) в т. 1 думата „единодушно” се заменя със „100 на сто идеални части от общите части”
б) в т. 2 думите „от представените” се заличава, а думата „идеални” се заменя с „идеалните”;
в) в т. 3 след думата „ремонт” се добавя запетая и израза „както и в случаите по чл. 11, ал. 1, т. 10, б. „д”;
3.Алинея 4 се отменя;
4. „Решенията по чл. 11, ал. 1, т. 6 и т. 10, б. „ж”, „з” и „к” могат да се приемат, като броят на гласовете се формира според броя на индивидуалните обекти в етажната собственост.”
§11. В чл. 19 се правят следните изменения и допълнения:
1. Създава се нова ал. 8
«(8) По решение на общото събрание, взето с мнозинството по чл. 17, ал. 2, т. 3 правомощията или част от тях на Управителния съвет (управителя) могат да бъдат възлагани на физически и юридически лица, които не са собственици.”
2. Създава се ал. 9:
,,(9) За членове на управителния съвет могат да бъдат избирани и писмено упълномощени от собственик/собственици пълнолетни членове на техните домакинства или други лица, които са в роднинска връзка със собственик/собственици, живеят в сградата и са вписани в книгата на собствениците.”
2. Създава се нова ал. 10:
„(10) В сгради в режим на етажна собственост, в които са разположени самостоятелни обекти – собственост на юридически лица (жилища, магазини, ресторанти, производствени, стопански и други обекти с нежилищно предназначение), за членове на управителния съвет могат да бъдат избирани писмено упълномощени от собствениците техни представители.”
§12. В чл. 23 се създават нови ал. 3, 4 и 5:
,,(3) Управителят или председателят на управителния съвет представлява собствениците при извършване на всички действия, включително воденето на дела, които са във връзка с обикновеното управление на етажната собственост. За действия, които излизат вън от пределите на обикновеното управление, той представлява собствениците, ако бъде упълномощен от общото събрание.”
,,(4) Управителят или председателят на управителния съвет представлява в процеса общо собствениците по исковете, предявени срещу тях във връзка с общите части.”
,,(5) Всеки собственик може да вземе лично участие в делото, по което управителят представлява собствениците. ”
§13. В чл. 24 се създава ал. 10:
,,(10) За членове на контролния съвет могат да бъдат избирани и писмено упълномощени от собственик/собственици пълнолетни членове на техните домакинства или други лица, които са в роднинска връзка със собственик/собственици, живеят в сградата и са вписани в книгата на собствениците.”
§ 14. В чл. 25 се създава нова ал. 4
,,(4) Могат да бъдат създавани и сдружения на собствениците, представляващи не по-малко от 67% идеални части от общите части от етажната собственост. В този случай сдружението може да излъчи представител, който да участва в общото събрание по правилата на раздел II, като при взимане на решенията той гласува с дял, равен на дяловете представени в сдружението. ”
§15. В чл. 33 се правят следните измененият и допълнения:
1. Алинея 2 се изменя така:
а) в т. 1 думата „единодушно” се заменя със „100 на сто идеални части от общите части”
б) в т. 2 думите „от представените” се заличава, а думата „идеални” се заменя с „идеалните”;
в) в т. 3 думите „от представените” се заличава, а думата „идеални” се заменя с „идеалните” и след думата „ремонт” се добавя запетая и израза „както и в случаите по чл. 11, ал. 1, т. 10, б. „д”;
2.Алинея 4 се отменя.
§ 16. Чл. 38, ал. 1 се изменя така:
(1) „Чл. 38. (1) Решенията на общото събрание се изпълняват в определените в тях срокове. Когато срокът не е определен, решенията се изпълняват в 14-дневен срок от оповестяването им по реда на чл. 16, ал. 7.
§ 17. Чл. 40, ал. 2 се изменя така:
(2) Молбата се подава пред районния съд по местонахождението на етажната собственост в 14-дневен срок от оповестяването на решението по реда на чл. 16, ал. 7.
§18. В чл. 45, ал. 3 накрая се поставя запетая и се добавя текста:,,като служебно допълва информацията за сградата, която липсва в заявлението, поради това, че не е известна на собствениците, но е известна на общинската администрация”.
§19. В чл. 48 се правят следните изменения и допълнения:
1. В алинея 1 думата „само” се заличава.
2. Ал 6 се изменя така:
,,(6) Всеки собственик може да извърши със собствени средства, материали и/или труд необходим ремонт на общи части на сградата без решение на общото събрание.Разходите за извършване на ремонта, направени от собственик за негова сметка, му се възстановяват с решение на общото събрание или се прихващат от дължимите от него вноски за фонда по чл.50 след представяне на документи, удостоверяващи плащанията. ”
§20. В чл. 49, ал. 5 изречение първо се изменя така:
,,(5) Когато заповедта по ал. 4 не е изпълнена в срок или е допуснато предварително изпълнение по нея, неотложният ремонт се извършва от кмета на общината или района по реда на чл. 196, ал. 5, 6 и 7 от Закона за устройство на територията.”
§21. В чл. 51 се правят следните изменения и допълнения: 1. Заглавието се променя както следва: „Разходи за управление и поддържане на общите части на етажната собственост.” 2. .В ал. 1 изразът „Консумативните разходи и разходите за текущо поддържане за” се изменя на „Разходите за управление и поддържане на общите части на”. 3. Алинея 2 се изменя така: „(2) Деца, ненавършили 6-годишна възраст, както и собственици и обитатели, които пребивават в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на шест месеца, не заплащат разходите по ал. 1.” 4.В ал.3 текстът ,,повече от един месец” се заменя с ,,повече от три месеца в рамките на една година”. 5. Алинея 5 се изменя така: „(5)Собственици или обитатели, които упражняват професия или извършват дейност в етажната собственост, при която достъпът на външни лица е по-чест от обичайния, както и собственици или ползватели на магазини, ресторанти, производствени, стопански и други помещения с нежилищно предназначение, заплащат разходите за управление и поддържане от три- до петкратния размер на разходите по ал. 1, като точният размер се определя с решение на общото събрание в зависимост от броя на заетите в дейността и честотата на посещенията. 6. В ал. 6 се създава изречение второ: „(6) Собствениците на магазини, офиси и други, когато за техните самостоятелни обекти е предвиден отделен вход, който не съвпада с входа, предвидени за останалите собственици и обитатели на сградата не заплащат разходите за управление и поддържане на общите части на сградата, но заплащатразходите по чл. 50.” §22. Чл. 57, ал. 2, изр. 2 се изменя така: „Когато в етажната собственост няма избран контролен съвет, протоколът се съставя от трима собственици, определени с решение на общото събрание. §23. В § 1, ал. 1 от Допълнителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. В т. 3 след думите „са построени” се добавя текста „еднофамилни къщи и/или”.
2. Точка 9 се изменя така:
„9. „Разходи за управление и поддържане” са разходите за консумативни материали, свързани с управлението, възнаграждения на членовете на управителните и контролни органи, както и за осветление, вода, отопление, почистване, ползване абонаментно обслужване на асансьор и други разноски, необходими за управлението и поддържане на общите части на сградата.”
§24. Текста на § 2 от Преходните и заключителните разпоредби става алинея 1 и се създават нови ал. 2 и ал. 3:
,,(2) При неспазване на срока по ал. 1, всеки собственик може да бъде наказан с глоба от 100 до 500 лв., като сумата постъпва по сметка на общината/района.”
„(3) Актът за установяване на нарушението се издава от общинската или районната администрация, а наказателното постановление се издава от кмета на общината или района или от оправомощено от него длъжностно лице.”
§25. В § 3 от Преходните и заключителните разпоредби се правят следните изменения и допълнения:
1. Съществуващият текст става ал.1.
2. Създават се ал. 2 и ал. 3:
„(2) Кметът или оправомощеното от него длъжностно лице свиква общото събрание по ал. 1 чрез покана, която се поставя на видно място в етажната собственост и се публикува на електронната страница на общината/района.”
,,(3) Ако в срока по чл. 15, ал. 2 липсва необходимия кворум, кметът на общината/района или оправомощеното от него длъжностно лице определя в 14-дневен срок управител и касиер по списъка на собствениците, обитаващи етажната собственост.”
§26. В § 5 от Преходните разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за управление на етажната собственост (обн., ДВ, бр.15 от 2010 г.) думите ,,шестмесечен” се заменят с ,,едногодишен”.
Преходни и заключителни разпоредби
§ 1. В Закона за собствеността (обн., ДВ, бр. 92 от 1951 г.; изм., бр. 12 от 1958 г., бр. 90 от 1960 г., бр. 99 от 1963 г., бр. 26 и 27 от 1973 г., бр. 54 и 87 от 1974 г., бр. 55 от 1978 г., бр. 36 от 1979 г., бр. 19 от 1985 г., бр. 14 и 91 от 1988 г., бр. 38 от 1989 г., бр. 31 от 1990 г., бр. 77 от 1991 г., бр. 33 от 1996 г., бр. 100 от 1997 г., бр. 90 от 1999 г., бр. 34 и 59 от 2000 г., бр. 32 от 2005 г., бр. 46 и 105 от 2006 г., бр. 24, 59 и 113 от 2007 г., бр. 54 и 109 от 2008 г., бр. 6 от 2009 г.) се отменят чл. чл. 42, 43, 44 и 47.
§ 2 В Закона за местното самоуправление и местната администрация се правят следните допълнения;
Създава се нов чл. 58 б:
,,Чл.58б (1) По решение на общинския съвет в общината може да се създаде общински фонд за обновяване на многофамилни жилищни сгради. (2)С решението по предходната алинея се регламентират органите за управление и надзор на фонда, правилата за набиране на средства и за съфинансиране на обновителни дейности. (3) Средствата по фонда се набират от не по-малко от 5% от постъпленията от данъка по чл. 10, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси, от постъпленията от глоби по Закона за управление на етажната собственост и от други източници, определни по реда на ал. 2.
Така добре ли е?
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Пак не са го премислили , за мен не става ясно раноските по съдебни производства срещу длъжници от кое перо се прихващат и трябва ли да се заплащат солидарно от всички собственици ?
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
До kirile
Не виждам защо трябва да има нещо ново,след като и в момента действащият закон е ясно. Дела срещу длъжници на ЕС се завеждат с решение на ОС на ЕС и съответно разходите за такива дела се обезпечава от всички собственици. ОС решава по какъв начин да събере нужните средства.Ако има натрупана сума в касата например за ремонти,може да се вземе от там, или пък ако не, да се съберат нужните средства чрез подписка. Който не плати,автоматично се превръща и той в длъжник. Да не забравяме,че при едно дело,което се завежда от ЕС и бъде удволетворено искането му с/у длъжниците,същите ще трябва да заплатят и разходите по делото.Така,че средствата ще бъдат възтановени.Оттам и много внимателната преценка,дали ЕС има право в даден спор и дали делото има шанс да бъде по скоро печелившо ,отколкото обратното.Разбира се в такива случаи,почти винаги е нужно да се използват услугите на квалифициран юрист.
Не виждам защо трябва да има нещо ново,след като и в момента действащият закон е ясно. Дела срещу длъжници на ЕС се завеждат с решение на ОС на ЕС и съответно разходите за такива дела се обезпечава от всички собственици. ОС решава по какъв начин да събере нужните средства.Ако има натрупана сума в касата например за ремонти,може да се вземе от там, или пък ако не, да се съберат нужните средства чрез подписка. Който не плати,автоматично се превръща и той в длъжник. Да не забравяме,че при едно дело,което се завежда от ЕС и бъде удволетворено искането му с/у длъжниците,същите ще трябва да заплатят и разходите по делото.Така,че средствата ще бъдат възтановени.Оттам и много внимателната преценка,дали ЕС има право в даден спор и дали делото има шанс да бъде по скоро печелившо ,отколкото обратното.Разбира се в такива случаи,почти винаги е нужно да се използват услугите на квалифициран юрист.
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
По новия ЗУЕС се допуска избор не на Упр.съвет , а само на УПРАВИТЕЛ.
Какви са изискванията за тази длъжност : българско гражданство,липса на двойно такова, възраст, благонадежност, имотно състояние и какво още.....
Може ли да се избере външно лице за управител, напр. изпъл.директор, което е равно на управител може да е лице извън акционерите, собствениците.
todorst
trando58, направи ми впечатление, че твърдите, че по новия ЗУЕС за Сдружението се допуска избор не на Упр.съвет, а само на Управител. Не съм го срещнал това, имаме регистрирано Сдружение, но имаме и УС, както и контролен съвет. Какво излиза тогава, че не е законосъобразно да имаме УС за сдружението? И ако това е така, как може да се излезе от кашата, питам аз и моля най-любезно за отговор.
Какви са изискванията за тази длъжност : българско гражданство,липса на двойно такова, възраст, благонадежност, имотно състояние и какво още.....
Може ли да се избере външно лице за управител, напр. изпъл.директор, което е равно на управител може да е лице извън акционерите, собствениците.
todorst
trando58, направи ми впечатление, че твърдите, че по новия ЗУЕС за Сдружението се допуска избор не на Упр.съвет, а само на Управител. Не съм го срещнал това, имаме регистрирано Сдружение, но имаме и УС, както и контролен съвет. Какво излиза тогава, че не е законосъобразно да имаме УС за сдружението? И ако това е така, как може да се излезе от кашата, питам аз и моля най-любезно за отговор.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
lakavitsa написа:По новия ЗУЕС се допуска избор не на Упр.съвет , а само на УПРАВИТЕЛ.
Какви са изискванията за тази длъжност : българско гражданство,липса на двойно такова, възраст, благонадежност, имотно състояние и какво още.....
Може ли да се избере външно лице за управител, напр. изпъл.директор, което е равно на управител може да е лице извън акционерите, собствениците.
todorst
trando58, направи ми впечатление, че твърдите, че по новия ЗУЕС за Сдружението се допуска избор не на Упр.съвет, а само на Управител. Не съм го срещнал това, имаме регистрирано Сдружение, но имаме и УС, както и контролен съвет. Какво излиза тогава, че не е законосъобразно да имаме УС за сдружението? И ако това е така, как може да се излезе от кашата, питам аз и моля най-любезно за отговор.
Е според някой форумци е така,нямате право да си търсите никой да се грижи за ЕС и нямате право да наемате фирми за това.Освен Управителя
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
....ле-ле ле-ле!
ЗСВ-Съдиите, съдебните заседатели, прокурорите и следователите нямат право да изразяват предварително становище по възложените им дела, както и становище по дела,които не са им възложени. Съдия, прокурор и следовател няма право да дава правни консултации.
- georgiev_sfbg
- Активен потребител
- Мнения: 1147
- Регистриран на: 13 Окт 2009, 07:26
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
до-georgiev_sfbg Е тук ще трябва да изчакаме отговора на трандо 58 защото цитира ,че в неговата къща такива закони няма,само той е Управител
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
До lakavitsa
Моля,да посочите с цитат,точно къде съм изразявал такова мнение.Никога в този форум не съм вземал отношение по казус касаещ Сдружение в ЕС. Тази тема не ме вълнува.Дори не съм обсъждал видовете управление в ЕС. За разлика от "знаещите" трябва да ви кажа,ЧЕ И В ПУРНЕС съществуваше правото в една ЕС да бъде избран Управителен съвет или само Управител. Не съществуваше само като понятие "Контролен съвет" При нас имахме ревизионна комисия от двама души,която на шест месеца правеше проверка на приходите и разходите в ЕС.
В нашата ЕС се реши(2000г.) да има само Управител,Контрольори и касиер,по простата причина,че ЕС е малка и имаме 12 апартамента. Логично би било в по- големи ЕС с много собственици да се избира Управителен съвет,с оглед на обема на работата.
В този смисъл, законът не е предвидил задължителни норми.Всяка ЕС на ОС решава сама за себе си.Това касае и сдружението в една ЕС.Законът по-принцип е еднакъв за двата вида.Разликата,че единият вид е и юридическо лице и от там,малки разлики.
Моля,ако не можете да ме опровергаете,да се извините,защото по този начин давате повод на разни маймуняци,да се бият в гърдите.
Моля,да посочите с цитат,точно къде съм изразявал такова мнение.Никога в този форум не съм вземал отношение по казус касаещ Сдружение в ЕС. Тази тема не ме вълнува.Дори не съм обсъждал видовете управление в ЕС. За разлика от "знаещите" трябва да ви кажа,ЧЕ И В ПУРНЕС съществуваше правото в една ЕС да бъде избран Управителен съвет или само Управител. Не съществуваше само като понятие "Контролен съвет" При нас имахме ревизионна комисия от двама души,която на шест месеца правеше проверка на приходите и разходите в ЕС.
В нашата ЕС се реши(2000г.) да има само Управител,Контрольори и касиер,по простата причина,че ЕС е малка и имаме 12 апартамента. Логично би било в по- големи ЕС с много собственици да се избира Управителен съвет,с оглед на обема на работата.
В този смисъл, законът не е предвидил задължителни норми.Всяка ЕС на ОС решава сама за себе си.Това касае и сдружението в една ЕС.Законът по-принцип е еднакъв за двата вида.Разликата,че единият вид е и юридическо лице и от там,малки разлики.
Моля,ако не можете да ме опровергаете,да се извините,защото по този начин давате повод на разни маймуняци,да се бият в гърдите.
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
До trando58
Прочети чл.38 ал.2 от ЗУЕС , към заявлението по чл.410 ал.1 т.1 от ГПК се прилага препис от решението на ОС , но не решение как да се събере сумата по съдебен или друг ред , а решението за приет бюджет с дължимите суми за всеки собственик , което длъжника не е изпълнил. Миналата година съм водил 5 такива дела срещу 5 длъжника. Грешиш в тълкуването , че трябва да се приложи решение на ОС управителят да подаде такова заявление , това е негово правомощие по закон , защото той е изпълнителен орган , който трябва да приведе в изпълнение задълженията на собствениците по приет бюджет.
Прочети чл.38 ал.2 от ЗУЕС , към заявлението по чл.410 ал.1 т.1 от ГПК се прилага препис от решението на ОС , но не решение как да се събере сумата по съдебен или друг ред , а решението за приет бюджет с дължимите суми за всеки собственик , което длъжника не е изпълнил. Миналата година съм водил 5 такива дела срещу 5 длъжника. Грешиш в тълкуването , че трябва да се приложи решение на ОС управителят да подаде такова заявление , това е негово правомощие по закон , защото той е изпълнителен орган , който трябва да приведе в изпълнение задълженията на собствениците по приет бюджет.
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
До kirile
Работата тръгва оттук?Нали?
Мисля,че в отговорът ми към Вас,бях достатъчно конкретен и ясен.Естествено е,щом длъжниците са по ЗУЕС, ОС на основание чл.11т.10(к)предприема действия за санкциониране на собственик. Вие сам казвате ,че сте изпълнителна власт и това е точно така.Как ще изпълнявате нещо за което няма решение? ОС на ЕС може да упълномощи и друг вносител на искът към длъжниците.Това пак говори за нужда от проведено ОС по въпроса.И точно това изисква съдът,копие от решението на ОС по този въпрос и разбира се на какво основание е искането(то не е задължително да бъде само по финансови въпроси)Чл.38 ал.2 е само следствие и указва само по кой закон и по кой член следва да се предяви искът. Не виждам кой луд Управител или председател на УС,ще си позволи на своя глава,без решение на ОС да изразходва средства за водене на дела.Ами ако загуби?Кой плаща? Затова е ОС,защото тогава и отговорността е обща и е волеизявление на правоимащите да решават това. Как се заплащат разходите по водените дела? Вече ви писах по- горе,едва ли има друг вариант.Ако толкова държите на този абсурден годишен бюджет,едва ли има и 5% от ЕС които да правят такъв.Прави се обикновено една макрорамка на обозримият едногодишен период, като се планират приблизителни разходи.Единствено тези по поддръжката на общите части,които общо взето са по-предсказуеми.Как си представяте някъде да може да се предвиди авария напримр във водопровода или мръсният канал?Или това,че някой не иска да си плаща задълженията и ако не ги погаси в даденият му срок,да се заведе дело с/у него?Ами осигуряват се средства! Как да стане това решава ОС.
Дадох пример,с това,че изразходваните средства за такива дела,се възтановяват от загубилият делото.Оттам и препоръката ми,да се прави прецизна преценка от страна на ОС за степента на риск.
Предпоследно: Както в старият ПУРНЕС,така и в ЗУЕС,не всичко е задължително,на много места законът има и препоръчителен характер. За това и в много членове пише"може","не може" или ''задължително".
Последно: Споделете ако не е тайна,как сте водили Вие тези 5 дела миналата година с/у 5 длъжника,с какви средства и по какъв начин,още повече,че Вие задавате постфактум въпрос: как се прави това?
П.П. Предвиждам някои от отговорите-въпроси които ще ми отправите,но ще изчакам. Бъдете здрав!
kirile написа:Пак не са го премислили , за мен не става ясно раноските по съдебни производства срещу длъжници от кое перо се прихващат и трябва ли да се заплащат солидарно от всички собственици ?
Работата тръгва оттук?Нали?
Мисля,че в отговорът ми към Вас,бях достатъчно конкретен и ясен.Естествено е,щом длъжниците са по ЗУЕС, ОС на основание чл.11т.10(к)предприема действия за санкциониране на собственик. Вие сам казвате ,че сте изпълнителна власт и това е точно така.Как ще изпълнявате нещо за което няма решение? ОС на ЕС може да упълномощи и друг вносител на искът към длъжниците.Това пак говори за нужда от проведено ОС по въпроса.И точно това изисква съдът,копие от решението на ОС по този въпрос и разбира се на какво основание е искането(то не е задължително да бъде само по финансови въпроси)Чл.38 ал.2 е само следствие и указва само по кой закон и по кой член следва да се предяви искът. Не виждам кой луд Управител или председател на УС,ще си позволи на своя глава,без решение на ОС да изразходва средства за водене на дела.Ами ако загуби?Кой плаща? Затова е ОС,защото тогава и отговорността е обща и е волеизявление на правоимащите да решават това. Как се заплащат разходите по водените дела? Вече ви писах по- горе,едва ли има друг вариант.Ако толкова държите на този абсурден годишен бюджет,едва ли има и 5% от ЕС които да правят такъв.Прави се обикновено една макрорамка на обозримият едногодишен период, като се планират приблизителни разходи.Единствено тези по поддръжката на общите части,които общо взето са по-предсказуеми.Как си представяте някъде да може да се предвиди авария напримр във водопровода или мръсният канал?Или това,че някой не иска да си плаща задълженията и ако не ги погаси в даденият му срок,да се заведе дело с/у него?Ами осигуряват се средства! Как да стане това решава ОС.
Дадох пример,с това,че изразходваните средства за такива дела,се възтановяват от загубилият делото.Оттам и препоръката ми,да се прави прецизна преценка от страна на ОС за степента на риск.
Предпоследно: Както в старият ПУРНЕС,така и в ЗУЕС,не всичко е задължително,на много места законът има и препоръчителен характер. За това и в много членове пише"може","не може" или ''задължително".
Последно: Споделете ако не е тайна,как сте водили Вие тези 5 дела миналата година с/у 5 длъжника,с какви средства и по какъв начин,още повече,че Вие задавате постфактум въпрос: как се прави това?
П.П. Предвиждам някои от отговорите-въпроси които ще ми отправите,но ще изчакам. Бъдете здрав!
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Миналата година в качеството ми на управител съм водил тези 5 дела срещу длъжници. Етажните собственици в нашата сграда са общо 8 на брой , като 3-ма изпълнихме задълженията си по приет годишен бюджет , а 5-ма не ги изпълниха , което доведе до необходимостта да подам 5 иска по чл.410 от ГПК. Члена от ЗУЕС , който Вие цитирате е както сам казвате за санкциониране , а члена който аз Ви цитирах е за изпълнение на решенията. Ако има условие ОС да вземе решение дали да се подадат тези искове и кой да представлява ЕС в съдебното производство , съдът би го изискал и нямаше да издаде заповеди за изпълнение. Между другото се сещате , че в случая длъжниците представляват мнозинство , което никога не би приело решение да се извършат съдебни действия срещу самите тях. Точно затова законодателят е дал правомощие на управителя да подава иск срещу собственик , който не е изпълнил задължението си по прието решение от ОС.
Отделен е въпроса , че разноските по тези дела съм заплатил с лични средства и ОС отказва те да ми бъдат възстановени от касата на ЕС и поради тази причина в момента съм завел иск срещу ЕС по ЗЗД.
Не ми отговорихте конкретно на конкретния ми и добре зададен въпрос ?
Отделен е въпроса , че разноските по тези дела съм заплатил с лични средства и ОС отказва те да ми бъдат възстановени от касата на ЕС и поради тази причина в момента съм завел иск срещу ЕС по ЗЗД.
Не ми отговорихте конкретно на конкретния ми и добре зададен въпрос ?
- kirile
- Потребител
- Мнения: 650
- Регистриран на: 12 Мар 2009, 21:03
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Кириле,
Въпросът Ви е изключително интересен, но от септември никой повече не се е наел да му даде какъвто и да е отговор. Иначе и аз чаках отговора ... Тук обаче има нещо друго - за куража, който сте имали за тези 5 дела и т.н., да ги заведете. И как ли трябва да минавате покрай съседите си при среща във входа или нещо подобно като обособена част от сграда.
Въпросът Ви е изключително интересен, но от септември никой повече не се е наел да му даде какъвто и да е отговор. Иначе и аз чаках отговора ... Тук обаче има нещо друго - за куража, който сте имали за тези 5 дела и т.н., да ги заведете. И как ли трябва да минавате покрай съседите си при среща във входа или нещо подобно като обособена част от сграда.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
do Trando58
"В този смисъл, законът не е предвидил задължителни норми.Всяка ЕС на ОС решава сама за себе си.Това касае и сдружението в една ЕС.Законът по-принцип е еднакъв за двата вида.Разликата,че единият вид е и юридическо лице и от там,малки разлики.
Моля,ако не можете да ме опровергаете,да се извините,защото по този начин давате повод на разни маймуняци,да се бият в гърдите."
Тук има някакво недоразумение, Трандо58, далеч съм бил от намерението да ви засегна по някакъв повод. Просто е станало някакво недоразумение. Имаше някакво споменаване за това дали дадена структура по ЗУЕС, като управителен орган, трябва да има Управител или Управителен съвет. Разбира се, че не са предвидени някакви норми по ЗУЕС относно това. Нещата са повече от ясни, ако е до Сдружението, в зависимост от броя на собствениците. Банален беше въпросът ми, но мисля че беше по друга тема, в друг случай, и се усетих малко късно, но ако има нещо, моля за извинение още веднъж.
"В този смисъл, законът не е предвидил задължителни норми.Всяка ЕС на ОС решава сама за себе си.Това касае и сдружението в една ЕС.Законът по-принцип е еднакъв за двата вида.Разликата,че единият вид е и юридическо лице и от там,малки разлики.
Моля,ако не можете да ме опровергаете,да се извините,защото по този начин давате повод на разни маймуняци,да се бият в гърдите."
Тук има някакво недоразумение, Трандо58, далеч съм бил от намерението да ви засегна по някакъв повод. Просто е станало някакво недоразумение. Имаше някакво споменаване за това дали дадена структура по ЗУЕС, като управителен орган, трябва да има Управител или Управителен съвет. Разбира се, че не са предвидени някакви норми по ЗУЕС относно това. Нещата са повече от ясни, ако е до Сдружението, в зависимост от броя на собствениците. Банален беше въпросът ми, но мисля че беше по друга тема, в друг случай, и се усетих малко късно, но ако има нещо, моля за извинение още веднъж.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
до-lakavitsa Темата е дали може да продължи да бъде Управител на ЕС ,по закона не може , и си представете ако решат да правят нещо с пари от Европейските програми дали ще им се получи ,а ще се бъркат самички в джобовете а и така ще се случи и там при вашите комшии,не си мислете ,че всичко остава без последствия.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
toni_sf написа:до-lakavitsa Темата е дали може да продължи да бъде Управител на ЕС ,по закона не може , и си представете ако решат да правят нещо с пари от Европейските програми дали ще им се получи ,а ще се бъркат самички в джобовете а и така ще се случи и там при вашите комшии,не си мислете ,че всичко остава без последствия.
Да, така е, но повечето собственици на ЕС си мислят все повече и повече, че "тъй като няма закони"/най-общото определение за правосъдна с-ма/"ония" от МРРБ търсят въдички за наивници. Иначе съседите са готови да оспорват в Районен съд, но изненадата им била голяма, когато отивайки в районен съд установили, че там в Деловодството на Районния, от 10 жени "деловодителки", не знаят каква е държавната такса за искова молба за обявяване за нищожно Решение. Питайте адвокат...А сега де. Никой не е подавал такава молба..., казват те.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Да наясно сме със деловодителките в съда ,и да не Ви излъжа доколкото съм чул ,понеже не ми се е случвало в СГС таксата за подаване на искова молба срещу длъжник по закона ЗУЕС е била 80 лв.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
48 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 39 госта