Здравейте, имам нужда от съвет, собственик съм на два етажа от триетажна къща (втори и трети), като имам и самостоятелен вход за етажите на партера. Освен входа ми на първия (партерен етаж) има магазини, друг апартамент и двор. Магазините са на едни собственици, а другия апартамент на други, като всички имаме части от двора. За въпросния апартамент на партера се минава през двора за да се влезе. Проблема е, че собствениците на този апартамент го ползват като офис и по цял ден по двора минават хора което не е приятно.
Искам да попитам имат ли собсвеницие на апартамента право да го ползват като офис и могат ли постоянно през общия ни двор да минават клиентите им? Никой не е искал пазрешение от мен дори и устно! Какви мерки мога да предприема за да се използва този имот по предназначението му, а именно апартамент?
- Дата и час: 22 Ное 2024, 17:48 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Използване на апартамент за офис?
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Използване на апартамент за офис?
На въпроса: Съседът Ви с офиса е в тотално нарушение. За преустройство на жилищно помещение, в чл.38 от ЗУТ е казано изрично:
(3) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците на жилища, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта."
Така,че този Ваш съсобственик е длъжен да има съгласието Ви по горе описаният начин,както и това на собственикът на магазините .Нещата се усложняват и от това,че клиенти на офиса,преминават през общи части в които Вие имате 1/2 собственост( два апартамента) Отидете в районното кметство и подайте жалба до кмета с входящ номер.Можете и да се обърнете и към отдел "Архитектура" за справка. Успех.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците на жилища, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта."
Така,че този Ваш съсобственик е длъжен да има съгласието Ви по горе описаният начин,както и това на собственикът на магазините .Нещата се усложняват и от това,че клиенти на офиса,преминават през общи части в които Вие имате 1/2 собственост( два апартамента) Отидете в районното кметство и подайте жалба до кмета с входящ номер.Можете и да се обърнете и към отдел "Архитектура" за справка. Успех.
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: Използване на апартамент за офис?
trando58 много благодаря за компетентния отговор!!! Ще последвам съвета и дано нещата се оправят.
- petko_1900
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 24 Ное 2010, 23:42
Re: Използване на апартамент за офис?
до-trando58 Много добра мисъл ,но пък да Ви питам ,ако във вашата губерния някой собственик реши да си регистрира апартамента като офис Вие ще попречите ли.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
4 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта