- Дата и час: 22 Ное 2024, 17:38 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
48 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
таксата е от 30 до 80.
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
може и толкова да е, аз затова цитирах най високата , понеже нея съм я чул.Аз засега при мен нямам такива случай да стигам до такива неща,всичко става с разбирателство и взаимни отстъпки.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
"В този случай,оставете нещата както са.Изчакайте още не повече от 2-3 месеца,има изготвен "Проект за закон за изменение и допълнение към ЗУЕС" изготвен от Министерството на Регионалното Развитие и Благоустройство даден за съгласуване с другите министерства и който в кратки срокове(поне така се надявам и доколкото разбрах,те са такива)ще влезе в НС за да бъде гласуван.В проекта на 50% се променя основният закон в много от най-важните си части,включително касаещи Вашият и моят проблем"
чакате ли още за измененията Трандо58?
чакате ли още за измененията Трандо58?
- lakavitsa
- Потребител
- Мнения: 683
- Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Дано стане до първото полугодие, защото като гледам как се мотат и дългите им ваканции.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
До lakavitsa
"чакате ли още за измененията Трандо58?"
Разбира се ,че ги чакам. И съм оптимист дори и за това ,че ще има и за напред такива,които своевременно ще правят закона модерен и отговарящ на действителността. Това поне ще е минималният жест от страна на законодателят,който както и всички други божии чеда прави грешки.
Само дето от неговите грешки,ги боли дупето няколко милиона полуевропейци.
"чакате ли още за измененията Трандо58?"
Разбира се ,че ги чакам. И съм оптимист дори и за това ,че ще има и за напред такива,които своевременно ще правят закона модерен и отговарящ на действителността. Това поне ще е минималният жест от страна на законодателят,който както и всички други божии чеда прави грешки.
Само дето от неговите грешки,ги боли дупето няколко милиона полуевропейци.
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
Е това ми хареса ,няколко милиона полуевропейци . Добър оптимист сте trando58 но не виждате как все повече и повече се закрепостява БГ гражданина .Предполагам знаете още колко време трябва да мине за да се промени мисленето поне 3 поколения ,а тук едва минава първото.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
След любезното подмазване въпреки липсата на време ще взема отношение и в тази тема.
1. chupacabra, поначало кметът е трябвало да постанови отказ, но регистрацията не прави управата повече или по-малко легитимна. ЗУЕС не предвижда някакъв особен конститутивен ефект или принцип на доверието в регистъра за обикновените ЕтС (то и за сдруженията не предвижда, но би трябвало по аналогия). Т.е. може да смените УС, можете и да си тънете в беззаконие.
2. И при двете форми (общо събрание без ЮЛ и Сдружение) по ЗУЕС може да има както едноличен управител, така и колективен управителен съвет. (Едноличният орган има някои неудобства в производствата по налагане на санкции, но пък невинаги на практика ще е възможно формиране на колективен - ако няма достатъчно собственици, отговарящи на условията.) Единствено ако в ЕтС има 2 или 3 обекта и 2 или 3 собственика е възможен само едноличен управител - чл. 3 ЗУЕС.
3. В спора между trando58 и kirile намирам за правилна позицията на втория. От една страна, съдебното/принудителното изпълнение на решенията за вноски не е санкция по смисъла на закона (макар от гл.т. на структурата на пр.норма според ОТП да е такава). Но дори и за глобите не е задължително ОС да вземе решение. Наистина чл. 11 І 10 к ЗУЕС му дава възможност да "подкани"/ "подкрепи" или задължи изпълнителния орган да предприеме мерки в тази насока, но съобразно специалния чл. 57 такова решение не е "неизбежно необходимо" (освен в някои случаи при едноличен орган). Управителят не е длъжен да свиква ОС при всяко, да кажем, шумене в тих час или всяка забава за плащане. Правната теория признава, че воденето на дела е в рамките на обикновеното управление и не е необходимо специално овластяване, а това става изрично ясно и от чл. 47 ЗС. Самият закон постановява, че решенията на ОС са задължителни (чл. 6 І 8 ЗУЕС), подлежат на изпълнение (38) и дава право на управителя да предприеме мерки за принудителното им осъществяване (пак там), така че необходимо някой друг да се произнася.
(Даже мисля, че домоуправителят е длъжен да действа самоинициативно - 23, 38 ЗУЕС, 63 ЗЗД; или поне ще заплаша моята, че ако парите от другите се погасят по давност, ще я съдя да възстанови недоборите.)
Деловодните разноски за дело на ЕтС са за сметка на ЕтС - няма кой друг да бъде натоварен с тях. Ако друг ги е платил - може да си ги иска. Поначало тези средства трябва да бъдат събрани по начина, по който се събира основната сума - ако са разноски за вноски за ремонт - по ид.ч., ако са за консумативи - по бр.души. За да бъдат възстановени деловодните разходи от виновните лица, необходимо е още в заявлението за издаване на заповед за изпълнение да се поиска това (ДТ, адвокатски, ксерокопия...) и при иск да се даде в срок списък на разноските. (Мисля, че ако съдът не разгледа искането поради просрочие, парите могат да се търсят в последващ процес - чл. 3 ГПК. Но срещнах практика в противен смисъл. Сигурен съм, че неподаването на списък с разноски само извинява съда за неточно пресмятане. Но срещнах практика в противен смисъл.)
(И тук възниква въпросът, ако разноските се окажат невъзвръщаеми от длъжниците по немарливост на управителя, дали ЕтС, ако ги е платила или възстановила на домоуправителя, не може да си ги търси от него.)
4. За държавните такси наистина има подробни правила и тарифи, но ако не сте сигурни, не ги внасяйте - съдът ще ви уведоми колко точно дължите (което пък ще забави делото).
На 28. декември МС е приел законопроекта за изм. на ЗУЕС на подпис.
1. chupacabra, поначало кметът е трябвало да постанови отказ, но регистрацията не прави управата повече или по-малко легитимна. ЗУЕС не предвижда някакъв особен конститутивен ефект или принцип на доверието в регистъра за обикновените ЕтС (то и за сдруженията не предвижда, но би трябвало по аналогия). Т.е. може да смените УС, можете и да си тънете в беззаконие.
2. И при двете форми (общо събрание без ЮЛ и Сдружение) по ЗУЕС може да има както едноличен управител, така и колективен управителен съвет. (Едноличният орган има някои неудобства в производствата по налагане на санкции, но пък невинаги на практика ще е възможно формиране на колективен - ако няма достатъчно собственици, отговарящи на условията.) Единствено ако в ЕтС има 2 или 3 обекта и 2 или 3 собственика е възможен само едноличен управител - чл. 3 ЗУЕС.
3. В спора между trando58 и kirile намирам за правилна позицията на втория. От една страна, съдебното/принудителното изпълнение на решенията за вноски не е санкция по смисъла на закона (макар от гл.т. на структурата на пр.норма според ОТП да е такава). Но дори и за глобите не е задължително ОС да вземе решение. Наистина чл. 11 І 10 к ЗУЕС му дава възможност да "подкани"/ "подкрепи" или задължи изпълнителния орган да предприеме мерки в тази насока, но съобразно специалния чл. 57 такова решение не е "неизбежно необходимо" (освен в някои случаи при едноличен орган). Управителят не е длъжен да свиква ОС при всяко, да кажем, шумене в тих час или всяка забава за плащане. Правната теория признава, че воденето на дела е в рамките на обикновеното управление и не е необходимо специално овластяване, а това става изрично ясно и от чл. 47 ЗС. Самият закон постановява, че решенията на ОС са задължителни (чл. 6 І 8 ЗУЕС), подлежат на изпълнение (38) и дава право на управителя да предприеме мерки за принудителното им осъществяване (пак там), така че необходимо някой друг да се произнася.
(Даже мисля, че домоуправителят е длъжен да действа самоинициативно - 23, 38 ЗУЕС, 63 ЗЗД; или поне ще заплаша моята, че ако парите от другите се погасят по давност, ще я съдя да възстанови недоборите.)
Деловодните разноски за дело на ЕтС са за сметка на ЕтС - няма кой друг да бъде натоварен с тях. Ако друг ги е платил - може да си ги иска. Поначало тези средства трябва да бъдат събрани по начина, по който се събира основната сума - ако са разноски за вноски за ремонт - по ид.ч., ако са за консумативи - по бр.души. За да бъдат възстановени деловодните разходи от виновните лица, необходимо е още в заявлението за издаване на заповед за изпълнение да се поиска това (ДТ, адвокатски, ксерокопия...) и при иск да се даде в срок списък на разноските. (Мисля, че ако съдът не разгледа искането поради просрочие, парите могат да се търсят в последващ процес - чл. 3 ГПК. Но срещнах практика в противен смисъл. Сигурен съм, че неподаването на списък с разноски само извинява съда за неточно пресмятане. Но срещнах практика в противен смисъл.)
(И тук възниква въпросът, ако разноските се окажат невъзвръщаеми от длъжниците по немарливост на управителя, дали ЕтС, ако ги е платила или възстановила на домоуправителя, не може да си ги търси от него.)
4. За държавните такси наистина има подробни правила и тарифи, но ако не сте сигурни, не ги внасяйте - съдът ще ви уведоми колко точно дължите (което пък ще забави делото).
На 28. декември МС е приел законопроекта за изм. на ЗУЕС на подпис.
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
Re: мога ли да продължа да заемам длъжността Управител в ЕС
до-kontrol А как бихте обяснили на уважаемия Trando58 каква е целта
на дейноста професионален домоуправител защото все пак още си я свърза с ремонти.А и не само Уважаемият той а и доста питащи тук. И Ви моля наистина да си кажете мнението независимо какво мислите.
на дейноста професионален домоуправител защото все пак още си я свърза с ремонти.А и не само Уважаемият той а и доста питащи тук. И Ви моля наистина да си кажете мнението независимо какво мислите.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
48 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта