Здравейте,
интересува ме професионално мнение по следния казус:
1. Наемател, отказващ да плаща такса вход с аргумент, че не е законно формирана.
2. Такса вход, която е формирана на база брой апартаменти, без значение дали апартамента е обитаван или не, и без значение от броя на живущите в него. Възлиза на 15 лв. на апартамент.
3. Таксата вход не е заплащана от наемателя о/ло година, при което се е натрупала сума, за която в момента му търсят отговорност.
4. След последното общо събрание преди 1-2 седмици отново излиза доклад, в който се постановява, че на общото събрание е взето решение таксата вход да остане 15 лв на човек, без значение дали апартамента е обитаван и от броя на живущите в него.
Интересува ме:
1. Има ли право управителния съвет и ОС да взимате решения, които противоречат с чл. 51, ал.1 от Закона за ЕС, където се казва, че "консумативни разходи и разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите" ? НО не според броя на апартаментите
2. Има ли право наемателя да откаже заплащането на натрупаната сума и да изисква преизчисляване на месечната такса, позовавайки се на чл. 51, ал.1 от Закона ?
3. Как се тълкува понятието "разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС"? Какво се има предвид под текущо? Включва ли това дребни ремонти или по-скоро означава подмяна на крушки и закупуване на препарати?
4. Месечната вноска е формирана по следните пера:
Постоянни разходи: Поддръжка асансьор, Ел. ток стълби, Ел. ток асансъор, Чистачка, Заплата Домоуправител; = 9 лв.
Променливи разходи: Препарати, Външни услуги и ременоти = 1.20
Други: Фонд "Ремонт и обновяване" и "за непредвидени разходи". = 5 лв.
По едно време е имало в други и такса "Натрупване в каса"
Кои от тези разходи са задължение на Наемателя и кои на Собственика?
Фонд "Ремонт и обновяване", дребните ремонти и непредвидените разходи не са ли задължение на собственика? Що за разход е "Натрупване в каса"?
Предварително Ви благодаря!
- Дата и час: 26 Ное 2024, 02:29 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
проблем с такса вход
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
9 мнения
• Страница 1 от 1
Re: проблем с такса вход
До charleston
На първо време г-не се успокойте и не пишете едно и също в 4 подтеми. Излишно е! По начина на излагането на въпроса Ви си личи,че сте интелигентен човек или по-скоро в случая - интелигентно-изнервен или изнервено - интелигентен,което е все тая. Ще се опитам да Ви помогна за отговорите които търсите,но ако не Ви са достатъчни,има така наречените адвокатски консултации.Мога да Ви уверя,съвсем не е скъпо.
По ред на въпросите Ви:
Всеки обитател в една ЕС може да се съгласи или не с дадено решение на ОС на ЕС.Вие явно не сте присъствали на ОС(макар и да имате право на това без право на глас) и не можете и дори и в законният 14 дневен срок да го обжалвате. Във вашият случая единственото което можете да направите и което е правилно е ДА НЕ ПЛАЩАТЕ НИЩО КОЕТО НЕ ДЪЛЖИТЕ!!! нека ищците да доказват правото си на иск.
Понеже пишите ,че таксата е определена за всеки апартамент по равно по 15 лв. независимо от броят на обитателите в отделният самостоятелен обект,това разбира се влиза в противоречие с основният закон т.е. ЗУЕС където и сам сте видели,че в чл.50 и чл.51 изрично е указано как следва да се образуват тези вземания и кой какво и за какво точно дължи.
По принцип месечните вноски в една ЕС са разделени в два тъй наречени фонда,първият е за за консумативни разходи и поддръжка на общите части в ЕС в който са задължени да внасят солидарно ВСИЧКИ обитатели в ЕС,без значение на тяхното правно основание,било то собственици,членове на тяхното семейство или наематели. От този фонд се изплащат разноските за ткси за асансьор(ако има такъв) общ електромер,обща вода,заплата за почистване,такава за домоуправител и касиер ,ако е гласувана на ОС.Също влизат и дребни консумативи свързани с тези дейности,почистващи препарати ,крушки,стирки стелки и т.н.
Що се касае до вторият фонд за ремонти и обновяване,той касае единствено собствениците на имоти в ЕС. Едва ли тези фондове ги има навсякъде,по - скоро когато се стигне до нужда от даден ремонт,тогава тръгват да сабират пари по м/у си.Но тези дължими такси не касаят Вас както и другите обитатели,освен ако не са собственици.В този случай няма причина да не се събират и средства от всеки апартамент за този фонд или както посочвате и Вие в някакъв "фонд натрупване" това е практично,но не е задължително и най-малко касае Вас обаче като наемател.
От сумите които сте посочили,при всички положения сте задължен за тези 9.00 лв.,а по второто перо за 1.20 може да се спори какво се разбира под дребни ремонти.Дребни или едри ремонтите би трябвало да са за сметка на собствениците на идеалните части от ОЧ.
Моят съвет като цяло е: тъй като във Вашата ЕС безусловно има нарушение на регламента за събиране на определените от ЗУЕС такси и тъй като Вие не сте длъжен да променяте статуквото определено от ОС на ЕС,но не сте и длъжен да заплащате лично неправомерно изискуеми такси. На Ваше място бих говорил с Управителят в ЕС и бих декларирал(ако може писмено или пред свидетели),че сте готов да заплатите тези суми които Ви се приспадат дължими по закон,а именно без всякакви такси за ремонти и обновявания. От своя страна Управата в ЕС не може да Ви накара по никакъв начин да платите,освен да заведе дело по ГПК,а там са бита карта.Само не забравяйте да официализирате желанието си да заплатите сумата за която тьй или иначе сте задължен,за да не Ви искарат в съда ,че въобще не искате да плащате.
Разбира се има и други начини: подаване жалба в районното кметство,в съда и т.н. но те са по-скоро хипотетични.При тях или по-скоро сигнал до прокуратурата подайте само в краен момент ако Ви се окаже прекомерен натиск или заплахи. Успех и се успокойте, "С питане и до папата се стига"
На първо време г-не се успокойте и не пишете едно и също в 4 подтеми. Излишно е! По начина на излагането на въпроса Ви си личи,че сте интелигентен човек или по-скоро в случая - интелигентно-изнервен или изнервено - интелигентен,което е все тая. Ще се опитам да Ви помогна за отговорите които търсите,но ако не Ви са достатъчни,има така наречените адвокатски консултации.Мога да Ви уверя,съвсем не е скъпо.
По ред на въпросите Ви:
Всеки обитател в една ЕС може да се съгласи или не с дадено решение на ОС на ЕС.Вие явно не сте присъствали на ОС(макар и да имате право на това без право на глас) и не можете и дори и в законният 14 дневен срок да го обжалвате. Във вашият случая единственото което можете да направите и което е правилно е ДА НЕ ПЛАЩАТЕ НИЩО КОЕТО НЕ ДЪЛЖИТЕ!!! нека ищците да доказват правото си на иск.
Понеже пишите ,че таксата е определена за всеки апартамент по равно по 15 лв. независимо от броят на обитателите в отделният самостоятелен обект,това разбира се влиза в противоречие с основният закон т.е. ЗУЕС където и сам сте видели,че в чл.50 и чл.51 изрично е указано как следва да се образуват тези вземания и кой какво и за какво точно дължи.
По принцип месечните вноски в една ЕС са разделени в два тъй наречени фонда,първият е за за консумативни разходи и поддръжка на общите части в ЕС в който са задължени да внасят солидарно ВСИЧКИ обитатели в ЕС,без значение на тяхното правно основание,било то собственици,членове на тяхното семейство или наематели. От този фонд се изплащат разноските за ткси за асансьор(ако има такъв) общ електромер,обща вода,заплата за почистване,такава за домоуправител и касиер ,ако е гласувана на ОС.Също влизат и дребни консумативи свързани с тези дейности,почистващи препарати ,крушки,стирки стелки и т.н.
Що се касае до вторият фонд за ремонти и обновяване,той касае единствено собствениците на имоти в ЕС. Едва ли тези фондове ги има навсякъде,по - скоро когато се стигне до нужда от даден ремонт,тогава тръгват да сабират пари по м/у си.Но тези дължими такси не касаят Вас както и другите обитатели,освен ако не са собственици.В този случай няма причина да не се събират и средства от всеки апартамент за този фонд или както посочвате и Вие в някакъв "фонд натрупване" това е практично,но не е задължително и най-малко касае Вас обаче като наемател.
От сумите които сте посочили,при всички положения сте задължен за тези 9.00 лв.,а по второто перо за 1.20 може да се спори какво се разбира под дребни ремонти.Дребни или едри ремонтите би трябвало да са за сметка на собствениците на идеалните части от ОЧ.
Моят съвет като цяло е: тъй като във Вашата ЕС безусловно има нарушение на регламента за събиране на определените от ЗУЕС такси и тъй като Вие не сте длъжен да променяте статуквото определено от ОС на ЕС,но не сте и длъжен да заплащате лично неправомерно изискуеми такси. На Ваше място бих говорил с Управителят в ЕС и бих декларирал(ако може писмено или пред свидетели),че сте готов да заплатите тези суми които Ви се приспадат дължими по закон,а именно без всякакви такси за ремонти и обновявания. От своя страна Управата в ЕС не може да Ви накара по никакъв начин да платите,освен да заведе дело по ГПК,а там са бита карта.Само не забравяйте да официализирате желанието си да заплатите сумата за която тьй или иначе сте задължен,за да не Ви искарат в съда ,че въобще не искате да плащате.
Разбира се има и други начини: подаване жалба в районното кметство,в съда и т.н. но те са по-скоро хипотетични.При тях или по-скоро сигнал до прокуратурата подайте само в краен момент ако Ви се окаже прекомерен натиск или заплахи. Успех и се успокойте, "С питане и до папата се стига"
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: проблем с такса вход
charleston написа:Здравейте,
интересува ме професионално мнение по следния казус:
1. Наемател, отказващ да плаща такса вход с аргумент, че не е законно формирана.
2. Такса вход, която е формирана на база брой апартаменти, без значение дали апартамента е обитаван или не, и без значение от броя на живущите в него. Възлиза на 15 лв. на апартамент.
3. Таксата вход не е заплащана от наемателя о/ло година, при което се е натрупала сума, за която в момента му търсят отговорност.
4. След последното общо събрание преди 1-2 седмици отново излиза доклад, в който се постановява, че на общото събрание е взето решение таксата вход да остане 15 лв на човек, без значение дали апартамента е обитаван и от броя на живущите в него.
Интересува ме:
1. Има ли право управителния съвет и ОС да взимате решения, които противоречат с чл. 51, ал.1 от Закона за ЕС, където се казва, че "консумативни разходи и разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите" ? НО не според броя на апартаментите
2. Има ли право наемателя да откаже заплащането на натрупаната сума и да изисква преизчисляване на месечната такса, позовавайки се на чл. 51, ал.1 от Закона ?
3. Как се тълкува понятието "разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС"? Какво се има предвид под текущо? Включва ли това дребни ремонти или по-скоро означава подмяна на крушки и закупуване на препарати?
4. Месечната вноска е формирана по следните пера:
Постоянни разходи: Поддръжка асансьор, Ел. ток стълби, Ел. ток асансъор, Чистачка, Заплата Домоуправител; = 9 лв.
Променливи разходи: Препарати, Външни услуги и ременоти = 1.20
Други: Фонд "Ремонт и обновяване" и "за непредвидени разходи". = 5 лв.
По едно време е имало в други и такса "Натрупване в каса"
Кои от тези разходи са задължение на Наемателя и кои на Собственика?
Фонд "Ремонт и обновяване", дребните ремонти и непредвидените разходи не са ли задължение на собственика? Що за разход е "Натрупване в каса"?
Предварително Ви благодаря!
Послушайте отговора на Трандо, той Ви даде дълъг ,изчерпателен,коректен и точен отговор. Аз само искам да Ви попитам в т4 от първият Ви казус цитирате ,че ОС е взело решение таксата да остане 15лв на човек а не на апартамент, както бяхте посочили. И вече има разлика ако и в протокола на ОС е отразено така.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: проблем с такса вход
trando58 написа:До charleston
На първо време г-не се успокойте и не пишете едно и също в 4 подтеми. Излишно е! По начина на излагането на въпроса Ви си личи,че сте интелигентен човек или по-скоро в случая - интелигентно-изнервен или изнервено - интелигентен,което е все тая. Ще се опитам да Ви помогна за отговорите които търсите,но ако не Ви са достатъчни,има така наречените адвокатски консултации.Мога да Ви уверя,съвсем не е скъпо.
По ред на въпросите Ви:
Всеки обитател в една ЕС може да се съгласи или не с дадено решение на ОС на ЕС.Вие явно не сте присъствали на ОС(макар и да имате право на това без право на глас) и не можете и дори и в законният 14 дневен срок да го обжалвате. Във вашият случая единственото което можете да направите и което е правилно е ДА НЕ ПЛАЩАТЕ НИЩО КОЕТО НЕ ДЪЛЖИТЕ!!! нека ищците да доказват правото си на иск.
Понеже пишите ,че таксата е определена за всеки апартамент по равно по 15 лв. независимо от броят на обитателите в отделният самостоятелен обект,това разбира се влиза в противоречие с основният закон т.е. ЗУЕС където и сам сте видели,че в чл.50 и чл.51 изрично е указано как следва да се образуват тези вземания и кой какво и за какво точно дължи.
По принцип месечните вноски в една ЕС са разделени в два тъй наречени фонда,първият е за за консумативни разходи и поддръжка на общите части в ЕС в който са задължени да внасят солидарно ВСИЧКИ обитатели в ЕС,без значение на тяхното правно основание,било то собственици,членове на тяхното семейство или наематели. От този фонд се изплащат разноските за ткси за асансьор(ако има такъв) общ електромер,обща вода,заплата за почистване,такава за домоуправител и касиер ,ако е гласувана на ОС.Също влизат и дребни консумативи свързани с тези дейности,почистващи препарати ,крушки,стирки стелки и т.н.
Що се касае до вторият фонд за ремонти и обновяване,той касае единствено собствениците на имоти в ЕС. Едва ли тези фондове ги има навсякъде,по - скоро когато се стигне до нужда от даден ремонт,тогава тръгват да сабират пари по м/у си.Но тези дължими такси не касаят Вас както и другите обитатели,освен ако не са собственици.В този случай няма причина да не се събират и средства от всеки апартамент за този фонд или както посочвате и Вие в някакъв "фонд натрупване" това е практично,но не е задължително и най-малко касае Вас обаче като наемател.
От сумите които сте посочили,при всички положения сте задължен за тези 9.00 лв.,а по второто перо за 1.20 може да се спори какво се разбира под дребни ремонти.Дребни или едри ремонтите би трябвало да са за сметка на собствениците на идеалните части от ОЧ.
Моят съвет като цяло е: тъй като във Вашата ЕС безусловно има нарушение на регламента за събиране на определените от ЗУЕС такси и тъй като Вие не сте длъжен да променяте статуквото определено от ОС на ЕС,но не сте и длъжен да заплащате лично неправомерно изискуеми такси. На Ваше място бих говорил с Управителят в ЕС и бих декларирал(ако може писмено или пред свидетели),че сте готов да заплатите тези суми които Ви се приспадат дължими по закон,а именно без всякакви такси за ремонти и обновявания. От своя страна Управата в ЕС не може да Ви накара по никакъв начин да платите,освен да заведе дело по ГПК,а там са бита карта.Само не забравяйте да официализирате желанието си да заплатите сумата за която тьй или иначе сте задължен,за да не Ви искарат в съда ,че въобще не искате да плащате.
Разбира се има и други начини: подаване жалба в районното кметство,в съда и т.н. но те са по-скоро хипотетични.При тях или по-скоро сигнал до прокуратурата подайте само в краен момент ако Ви се окаже прекомерен натиск или заплахи. Успех и се успокойте, "С питане и до папата се стига"
Благодаря Ви - и на двамата!
Отворила съм само една тема, не 4-ри! Не мисля, че е ефективно да се спами в подобни форуми, където хората си оказват помощ.
Да, наистина съм леко поядосана, защото "куцо и сакато" и най-вече неграмотно се опитва да си разиграва коня.
Трендо, по интуция съм тругнала по стъпките, които сте посочили:
- не съм заплащала таксите като бях уведомила за това наемодателите, както и за причината: че таксата е незаконно формирана и е безумно 15 лв да заплаща апартамент с един човек и апартамен с 3ма и куче примерно.
- да заявя пред управителя в писмен вид - мислех по email, че съм съгласна да заплатя таксата, но да бъде преизчислена по законовия ред, т.е. - не на апартамент, а на човек. Вие обаче ме съветвате да декларирам това писмено. Как точно би могло да стане това? Примерно: Занасям писмото на управителя в присъствието на друг човек? Трябва дали другият човек да е от входа или може и мой познат? ( Защото както се сещате тези от входа, които са "ок" с въпросната такса, няма да искат да влизат в конфронтация с управителя, а за да я държат 2 години вече формирата по този начин, очевидно има такива хора ). Аз наистина нямам против да заплатя таксата, но не и да плащам чужди задължения!
- също съм на мнение, така предполагах четейки закона, че "перата", описани в 9лв. са мое задължение, а фонд ремонти и натрупване в каса - задължение на наемодателите.
Проблемът е, че наемодателите до сега никога не са се поинтересували как се формира тази такса и единствено изискват от мен да съм изчистила въпроса.
Ако се бяха поинтересували по-рано, когато им сигнализирах за това, щяха да си защитят интереса. Защото според настоящите постановления, а и досегашните на ОС те ще дължат тези 15 лв. на апартамент и никой да не живее в него. Но като всички българи - започваме да се почесваме, чак като ни засърби, т.е. засегнат е личния ни интерес или личната ни сметка.
Сега наемодателите се опасяват, че ще им бъде изпратена нотариална покана.
Нямам желание, време и нерви да се вкарвам с приключения със съдилища за една стълбищна такса на място, на което съм само и единствено наемател.
Ако проявят разум и разбиране към закона - ок, ако ли не...
Какво е дело по ГПК? И защо да са "бита карта" ?
Изключително ви благодаря, още веднъж!
Желая ви слънчева събота и уикенд!
- charleston
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Мар 2011, 00:31
Re: проблем с такса вход
Тони, благодаря ти и на теб!
Грешка в писането. Последната такса, която е постановена от ОС е 15 лв на апартамент без значение дали е обитаван или не и боря на неговите обитатели.
Това е решение от последните 2-3 седмици.
Грешка в писането. Последната такса, която е постановена от ОС е 15 лв на апартамент без значение дали е обитаван или не и боря на неговите обитатели.
Това е решение от последните 2-3 седмици.
toni_sf написа:charleston написа:Здравейте,
интересува ме професионално мнение по следния казус:
1. Наемател, отказващ да плаща такса вход с аргумент, че не е законно формирана.
2. Такса вход, която е формирана на база брой апартаменти, без значение дали апартамента е обитаван или не, и без значение от броя на живущите в него. Възлиза на 15 лв. на апартамент.
3. Таксата вход не е заплащана от наемателя о/ло година, при което се е натрупала сума, за която в момента му търсят отговорност.
4. След последното общо събрание преди 1-2 седмици отново излиза доклад, в който се постановява, че на общото събрание е взето решение таксата вход да остане 15 лв на човек, без значение дали апартамента е обитаван и от броя на живущите в него.
Интересува ме:
1. Има ли право управителния съвет и ОС да взимате решения, които противоречат с чл. 51, ал.1 от Закона за ЕС, където се казва, че "консумативни разходи и разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите" ? НО не според броя на апартаментите
2. Има ли право наемателя да откаже заплащането на натрупаната сума и да изисква преизчисляване на месечната такса, позовавайки се на чл. 51, ал.1 от Закона ?
3. Как се тълкува понятието "разходите за текущото поддържане на общите части на ЕС"? Какво се има предвид под текущо? Включва ли това дребни ремонти или по-скоро означава подмяна на крушки и закупуване на препарати?
4. Месечната вноска е формирана по следните пера:
Постоянни разходи: Поддръжка асансьор, Ел. ток стълби, Ел. ток асансъор, Чистачка, Заплата Домоуправител; = 9 лв.
Променливи разходи: Препарати, Външни услуги и ременоти = 1.20
Други: Фонд "Ремонт и обновяване" и "за непредвидени разходи". = 5 лв.
По едно време е имало в други и такса "Натрупване в каса"
Кои от тези разходи са задължение на Наемателя и кои на Собственика?
Фонд "Ремонт и обновяване", дребните ремонти и непредвидените разходи не са ли задължение на собственика? Що за разход е "Натрупване в каса"?
Предварително Ви благодаря!
Послушайте отговора на Трандо, той Ви даде дълъг ,изчерпателен,коректен и точен отговор. Аз само искам да Ви попитам в т4 от първият Ви казус цитирате ,че ОС е взело решение таксата да остане 15лв на човек а не на апартамент, както бяхте посочили. И вече има разлика ако и в протокола на ОС е отразено така.
- charleston
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Мар 2011, 00:31
Re: проблем с такса вход
Бита карта са защото са взели решения на ОС които са незаконосъобразни .Вие сама посочихте кой член е нарушен.При Вас е нарушен този член 51 т1 при други ваши съседи е нарушен чл51т 3 при други чл51т2 .И истината е такава, че в много кооперации този е най нарушаваният член от закона защото всички ги устройва сумите да бъдат разпределени така Само един лек пример ще Ви дам ,ако живеете в кооперация с 30 апартамента и консумативните Ви разходи за месец възлизат на 450лв и се оказва ,че половината още не са населени и ОС е взело решение да се плаща по 15лв на апартамент но и да приемем ,че сумите трябва да се разхвърлят поравно между всеки собственик и обитател. Но в случая половината не са населени и собствениците на тези ап, се позоват на чл51т3 ,че трябва да плащат 50% от тези консумативи защото така е по закон. И да приемем ,че всички който трябва да живеят там не надхвърлят бройката живущи 40 човека , и като се разхвърлят между броя по равно се пада по 11.25лв на човек и значи тези 15 апартамента имат 15 собственика и само те плащат15х6=90 И какво се получава 450-90=360 .И тази сума след това се разхвърля между другите собственици и обитатели и как се пада по около 14.50 на човек. А ако живеете двама плащате двойно нали А като погледнем и другото ,че много се крият като си купят апартамент с цел препродажба и въобще не се вясват на ОС и Управителя на ЕС не знае нищо за тях живущите поемате и тяхните консумативни разходи даже и фонд ремонт и обновление.А ако погледнете в затворените комплекси там закона е нарушен всячески , всичко плаща на кв метър по притежание на общи части.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
Re: проблем с такса вход
До charleston
Първо искам да направя едно уточнение.В по-горният си пост Ви писах,че по разходите в перо то с 9-те лв. сте задължени,но имах предвид ,че това са неща за които наистина сте длъжни да плащате.Друг е въпросът,че ако се направи правилно както и законно разпределението в ЕС таксата Ви ще падне сигурно почти наполовина.
За декларацията която Ви съветвам да подадете до Управата в ЕС и защо да е на книжен носител,ще Ви доизясня.Това е за да се застраховате в случай,че Управителят подаде иск за издаване на изпълнителен лист от районният съдия поради неплащането от Ваша страна на гласуваните в ЕС такси. Това е записано в закона как става,а именно по чл.410 по ГПК( Гражданско процесуален кодекс) може да го намерите, тук го има в сайта в раздела "Нормативни актове" > Кодекси > вторият от горе на долу.Прочетете всичко от чл.410 до чл.418.
Като казах,че в този случай ищците са "Бита карта" и както Тони Ви подсказа,поради незаконноста на разпределението на дължимите суми,такъв лист ще бъде отказан.Но не се знае дали съд.състав няма да прецени,че Вие сте отказали изобщо да плащате и няма как да знае,че Вие сте имали възражения само за част от сумата.За това ако имате налице тази Ваша декларация Вие или Вашият адвокат може при нужда да я предостави на вниманието на съда. В противен случай може да Ви бъде присъдено и да заплатите всички или част от съдебните разноски. Обратното,ако всичко е направено както трябва,всичките разходи които направите при едно евентуално дело,ще Ви бъдат възстановени от ищеца ,ако разбира се има глупостта да заведе такова. Как да процедирате така ,че Управата на блока да получи съотвтната декларация в която декларирате,че сте съгласна да погасите всичките си задължения към ЕС,но само в случай,че те бъдат преизчислени както е по закон:за консумативни разходи и поддръжка м/у всички обитатели в ЕС независимо от тяхното правно основание. Вноските във фонд "ремонти" УС да си ги търси от собственика на самостоятелният обект. Има три начина да предадете тази декларация.Първият е както Ви казах лично на Управителят в два екземпляра,на единият на който той да се подпише за получаването му с час и дата. 1-2 свидетели(не е нужно да са от ЕС ) е задължително. При отказ да го приемат,следващият начин е чрез препоръчително писмо с обратна разсписка и третият най-сигурен но и най-скъп(около 35лв.) чрез нотариална покана.Той има и най-голяма тежест. Опитайте и да говорите с наемодателите си,като им обясните ,че те са задължени по една част от сумата и че предприемате действия за защита на личните си интереси.
Дано съм помогнал.Успех и пишете как са се развили събитията.
Първо искам да направя едно уточнение.В по-горният си пост Ви писах,че по разходите в перо то с 9-те лв. сте задължени,но имах предвид ,че това са неща за които наистина сте длъжни да плащате.Друг е въпросът,че ако се направи правилно както и законно разпределението в ЕС таксата Ви ще падне сигурно почти наполовина.
За декларацията която Ви съветвам да подадете до Управата в ЕС и защо да е на книжен носител,ще Ви доизясня.Това е за да се застраховате в случай,че Управителят подаде иск за издаване на изпълнителен лист от районният съдия поради неплащането от Ваша страна на гласуваните в ЕС такси. Това е записано в закона как става,а именно по чл.410 по ГПК( Гражданско процесуален кодекс) може да го намерите, тук го има в сайта в раздела "Нормативни актове" > Кодекси > вторият от горе на долу.Прочетете всичко от чл.410 до чл.418.
Като казах,че в този случай ищците са "Бита карта" и както Тони Ви подсказа,поради незаконноста на разпределението на дължимите суми,такъв лист ще бъде отказан.Но не се знае дали съд.състав няма да прецени,че Вие сте отказали изобщо да плащате и няма как да знае,че Вие сте имали възражения само за част от сумата.За това ако имате налице тази Ваша декларация Вие или Вашият адвокат може при нужда да я предостави на вниманието на съда. В противен случай може да Ви бъде присъдено и да заплатите всички или част от съдебните разноски. Обратното,ако всичко е направено както трябва,всичките разходи които направите при едно евентуално дело,ще Ви бъдат възстановени от ищеца ,ако разбира се има глупостта да заведе такова. Как да процедирате така ,че Управата на блока да получи съотвтната декларация в която декларирате,че сте съгласна да погасите всичките си задължения към ЕС,но само в случай,че те бъдат преизчислени както е по закон:за консумативни разходи и поддръжка м/у всички обитатели в ЕС независимо от тяхното правно основание. Вноските във фонд "ремонти" УС да си ги търси от собственика на самостоятелният обект. Има три начина да предадете тази декларация.Първият е както Ви казах лично на Управителят в два екземпляра,на единият на който той да се подпише за получаването му с час и дата. 1-2 свидетели(не е нужно да са от ЕС ) е задължително. При отказ да го приемат,следващият начин е чрез препоръчително писмо с обратна разсписка и третият най-сигурен но и най-скъп(около 35лв.) чрез нотариална покана.Той има и най-голяма тежест. Опитайте и да говорите с наемодателите си,като им обясните ,че те са задължени по една част от сумата и че предприемате действия за защита на личните си интереси.
Дано съм помогнал.Успех и пишете как са се развили събитията.
- trando58
- Потребител
- Мнения: 441
- Регистриран на: 16 Юли 2009, 15:25
Re: проблем с такса вход
trando58 написа:До charleston
Първо искам да направя едно уточнение.В по-горният си пост Ви писах,че по разходите в перо то с 9-те лв. сте задължени,но имах предвид ,че това са неща за които наистина сте длъжни да плащате.Друг е въпросът,че ако се направи правилно както и законно разпределението в ЕС таксата Ви ще падне сигурно почти наполовина.
За декларацията която Ви съветвам да подадете до Управата в ЕС и защо да е на книжен носител,ще Ви доизясня.Това е за да се застраховате в случай,че Управителят подаде иск за издаване на изпълнителен лист от районният съдия поради неплащането от Ваша страна на гласуваните в ЕС такси. Това е записано в закона как става,а именно по чл.410 по ГПК( Гражданско процесуален кодекс) може да го намерите, тук го има в сайта в раздела "Нормативни актове" > Кодекси > вторият от горе на долу.Прочетете всичко от чл.410 до чл.418.
Като казах,че в този случай ищците са "Бита карта" и както Тони Ви подсказа,поради незаконноста на разпределението на дължимите суми,такъв лист ще бъде отказан.Но не се знае дали съд.състав няма да прецени,че Вие сте отказали изобщо да плащате и няма как да знае,че Вие сте имали възражения само за част от сумата.За това ако имате налице тази Ваша декларация Вие или Вашият адвокат може при нужда да я предостави на вниманието на съда. В противен случай може да Ви бъде присъдено и да заплатите всички или част от съдебните разноски. Обратното,ако всичко е направено както трябва,всичките разходи които направите при едно евентуално дело,ще Ви бъдат възстановени от ищеца ,ако разбира се има глупостта да заведе такова. Как да процедирате така ,че Управата на блока да получи съотвтната декларация в която декларирате,че сте съгласна да погасите всичките си задължения към ЕС,но само в случай,че те бъдат преизчислени както е по закон:за консумативни разходи и поддръжка м/у всички обитатели в ЕС независимо от тяхното правно основание. Вноските във фонд "ремонти" УС да си ги търси от собственика на самостоятелният обект. Има три начина да предадете тази декларация.Първият е както Ви казах лично на Управителят в два екземпляра,на единият на който той да се подпише за получаването му с час и дата. 1-2 свидетели(не е нужно да са от ЕС ) е задължително. При отказ да го приемат,следващият начин е чрез препоръчително писмо с обратна разсписка и третият най-сигурен но и най-скъп(около 35лв.) чрез нотариална покана.Той има и най-голяма тежест. Опитайте и да говорите с наемодателите си,като им обясните ,че те са задължени по една част от сумата и че предприемате действия за защита на личните си интереси.
Дано съм помогнал.Успех и пишете как са се развили събитията.
Trando здравейте,
Благодаря и на Вас и на останалите блогари за съветите, които ми дадахте.
Задействах си декларацията по надлежния ред, но ако знаете какъв отговор получих. Просто отчайващо неграмотен, до толкова, че чак да те вбеси.
Имам чувството,че въпросната "управителка" - самозвана и самопризвана - си тълкува закона както на нея и е удобно. Включителнои го анализира, цитирам "има спорни текстове в закона за консумативите, които искам да изясня с един пример". / има предвид чл. 51., ап 3 и ал. 4 /
извинете за невежеството, но аз все си мисля, че закона има само едно единствено тълкуване и то не е на съседката от еди кой си етаж?!
Дават ми се примери с такса за портиер, при все че в нашия вход въобще няма портиер! И друго - как можело едва ли не всички живущи като отидат на море да си декларират, че ще отсъстват по 1 месец и да платят само 50 % от консумативите и да не останело за заплата на портиера...
Без коментар!
В хаотичните обяснения на госпожата не намирам логичен и законово обоснован отговор на поставения от мен въпрос, но в крайна сметка - Управителния съвет, в случая еднолично представляван от нея ми е отговорил, че таксата не може да бъде променена.
- charleston
- Нов потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17 Мар 2011, 00:31
Re: проблем с такса вход
Значи изискайте протокола от ОС прочетете го и спрете да плащате.Даже ако желаете можете да изцитирате някой точки тук от него да видим кои са още незаконосъобразни. И не се притеснявайте професионалният домоуправител в БГ е на пазара от близо 7-8г се налага и такива самозванци има доста вчера се пръкнали а вече имат 15-16г опит в тази дейност.Ако решите от потребителският панел си включете ЛС и там спокойно ще ги обсъдим една по една.
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
- toni_sf
- Активен потребител
- Мнения: 1881
- Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
- Местоположение: гр СОФИЯ
9 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта